ایلام بیدار11:31 - 1399/12/10
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام :

سازمان بازرسی گلوگاه‌های فسادرا شناسایی کند / هیچ کوتاهی در حوزه فساد اداری با هیچ مقام ودستگاهی نباید صورت گیرد

امام جمعه ایلام گفت: شرط موفقیت سازمان بازرسی در استان ایلام شناسایی بستر و گلوگاه‌های فساد است.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "الله‌نور کریمی‌تبار"، صبح امروز در دیدار با مهدی اصلانی کرچی رئیس جدید سازمان بازرسی استان ایلام گفت: خط قرمز بازرسی مبارزه با فساد و شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد باشد و این مهم را در اولویت سازمان متبوعه قرار دهید.

امام جمعه ایلام کار بازرسی را فوق العاده سخت خواند و اظهار کرد: بازرسی از جمله فعالیت‌هایی است که نیازمند داشتن تیزبینی و اشراف بر دیگران است .

وی افزود: مبارزه با متخلفان کاری پرتنش است و گاها با مواردی همچون مزاحمت، تهدید، اصرار و تطمیع همراه است.

دکترکریمی‌تبار در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک عبادت محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: کشور دارای شرایط حساسی است، و تبعات کوتاهی افراد متوجه نظام جمهوری اسلامی می‌شود، درواقع فعالیت کارمندان ادارات بنحوی با دین و ایمان مردم گره خورده است.

امام جمعه ایلام در ادامه ابراز داشت: نقشی که کارمندان غیر از اصلاح نظام ساختاری موجود دارند، این است که به صورت غیرمستقیم در دین مردم تاثیرگذار خواهند بود، به گونه‌ای که نحوه فعالیت و برخورد آنها می‌تواند منجر به دینداری یا بی دینی مردم و یا انقلابی و ضد انقلابی بودن آنها شود.

ایشان در ادامه تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی منصوب به امام عصر (عج) است، و کارکرد ما در اینکه مردم را امیدوار یا بدبین کند به مصلحی که نمونه حکومتی آن از اینجا آغاز شده، تاثیرگذار است.

امام جمعه ایلام با اشاره به تفاوت فاحش در قیمت برخی اجناس بازار استان اظهار داشت: تعدادی زالوصفت که می‌خواهند خون مردم را بمکند، به دنبال تکاثر اموالشان هستند و هیچگونه رحمی ندارند، لذا لازم است با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یک مدیر در صورتی موفق عمل خواهد کرد که بتواند همراهی مجموعه را با خود داشته باشد، ابرازداشت: جایگاه بازرس مشابه حرکت در لبه پرتگاه است، و با توجه به شرایط سخت اقتصاد فعلی خطر تطمیع و نیز تهدید وجود دارد، و این وظیفه مدیر است که نسبت به نیروهای زیرمجموعه خود اشراف کامل داشته باشد. 

امام جمعه ایلام در ادامه ابراز کرد: سازمان بازرسی شاید به اندازه کافی و گسترده نیرو نداشته باشد که بتواند کار نظارتی خود را به خوبی انجام دهد برای رفع این خلاء از ظرفیت نیروهای داوطلب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج بهره ببرید. بسیاری از این نیروهای متدین و پای کار انقلاب چنانچه به نتیجه زحمات آنها بها داده شود، حاضر به همکاری هستند و بازرسی برای موفقیت باید از این فرصت استفاده کند .

وی در ادامه تصریح کرد: حضور شما در سازمان بازرسی بایستی به صورت فعال، جدی، بدور از تردید و محافظه کاری باشد، زیرا اگر جدیت لازم را نداشته باشید کار شما در برخورد با جرائم سنگین می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت: بازرسی می‌تواند به گونه‌ای رفتار کند که مردم، این سازمان را پناهگاه خود در فضاهای مختلف ببینند و گزارش فسادها و مشکلات را بدهند، این هنر مدیریتی شماست که به گونه‌ای رفتار کنید که مردم هرچه دیدند را بدون ترس و واهمه به شما انتقال دهند و امید داشته باشند که حتما پیگیری می‌شود.

کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت سازمان بازرسی تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است که وظیفه ارزیابی فعالیت آنها را بر عهده اداره کل بازرسی گذاشته‌اند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مبارزه با فساد چه کارمند اداری و یا غیر کارمند از برنامه‌ های سازمان بازرسی است، که در این باره هیچ مسامحه‌ و کوتاهی در حوزه فساد اداری با هیچ مسئول، مقام و هیچ دستگاهی نباید صورت گیرد.

وی در پایان تاکید داشت: تمامی اهدف و نیات می‌بایستی برای رضای خداوند و معطوف خدمت رسانی به مردم باشد.

 

انتهای پیام/ک