ایلام بیدار11:49 - 1399/12/09
فرماندار دهلران؛

آژیر خطر کرونا در دهلران به صدا در می آید

فرماندار دهلران بر ضرورت بصدا درآوردن زنگ خطر کرونا و پرهیز از تجمعات در شهرستان تاکید کرد.

به گزارشايلام بيدار،"مجید عسگری"، فرماندار دهلران؛ روز شنبه در نشست ستاد کرونای دهلران با اشاره به پیک چهارم کرونا، وضعیت قرمز خوزستان در همجواری شهرستان، وضعیت نارنجی شهرستان و مشاهده مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در دهلران اظهار داشت: با کمک بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران باید زنگ خطر کرونا در شهرستان بصدا درآید و برگزاری تجمعات ممنوع و با برگزارکنندگان تجمعات برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

وی بر ضرورت جلوگیری از شکل گیری تجمعات تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم های عزا و عروسی با تراکم جمعیت بدلیل به خطر افتادن سلامت مردم ممنوع و صاحبان عزا و عروسی باید به جد رعایت کنند، در غیر اینصورت برابر قانون برخورد و اعضای ستاد کرونا در این راستا موظف به انجام وظایف قانونی خود هستند.

فرماندار دهلران بر ضرورت همکاری سپاه با شبکه بهداشت در زمینه بیماریابی در  سطح شهرستان و بویژه در بخش دشت عباس تاکید کرد و افزود: قرنطینه افراد بیمار بدون فوت وقت در دستور کار باشد.

عسگری یادآور شد: نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات و بویژه بانک ها برای جلوگیری از ابتلای مبتلا به کرونا ضروری و هرگونه ارائه خدمات به ارباب رجوع توسط ادارات منوط به استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به محدودیت های گروه های شغلی سه و چهار اضافه کرد: مسدود کردن مسیر آرامستان ها و بقاع متبرکه و جلوگیری از تجمعات پنج شنبه آخر سال در آرامستان ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در پمپ بنزین ها و بویژه جایگاه دشت عباس در دستور کار جدی متولیان قرار گیرد.

فرماندار دهلران با اشاره به فعالیت برخی شرکت ها بصورت شیفت گردان افزود: باید نظارت و پایش دقیق بر شرکت ها انجام و در صورت نیاز از ۲۰ اسفندماه جاری محدودیت های جدید اعمال خواهد شد، ضمن اینکه نیروهای شرکتی از سایر شهرستان ها در بدو ورود به دهلران باید گواهی سلامت در دست داشته باشند.

عسگری بر جلوگیری از اعلام فوت ها و چهلم در فضای مجازی تاکید کرد و از پلیس فتا خواست در این زمینه با  کانال های متخلف برخورد جدی انجام شود.

وی از تمدید منع تردد ورود و خروج خودروهای با پلاک غیربومی و بومی در ورودی ایست و بازرسی سپتون به شهرستان به مدت یک هفته دیگر خبر داد و گفت: تیم های هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، سپاه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، نیروی انتظامی و بخشداری در ۲ نوبت صبح و عصر کنترل های لازم را اعمال کنند.

رئیس ستاد کرونای دهلران اظهار داشت: تردد خودروهای سوخت رسان، حامل مواد غذایی و میوه تره بار با ارائه مدارک بلامانع است.

عسگری بر ضرورت جلوگیری از کوچ زمینی عشایر کرمانشاه از منطقه تاکید کرد و گفت: جلسه بعدی ستاد کرونا شهرستان به جهت ضرورت در بخش دشت عباس تشکیل می شود.

 

 

انتهای پیام/الف