ایلام بیدار11:49 - 1399/12/07
مدیرکل ثبت احوال ایلام :

۱۱ درصد مردم ایلام تاکنون موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت:۱۱ درصد هم مردم ایلام تاکنون موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند که ثبت احوال استان در تلاش است کارت این افراد سریعتر صادر و تحویل داده شود.

به گزارشایلام بیدار"سید محمد تقوی"، مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت:برای ۸۹ درصد از این افراد کارت ملی هوشمند صادر شده است و ۱۱ درصد هم  تاکنون موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند که ثبت احوال استان در تلاش است کارت این افراد سریعتر صادر و تحویل داده شود.

وی به وقایع حیاتی استان اشاره کرد و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری هفت هزار و ۲۰۵ ولادت در استان به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

تقوی افزود: از این میزان ولادت، پنج هزار و ۹۰ مورد شهری بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش و ۲ هزار و ۱۱۵ مورد روستایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال ایلام با اشاره به درصد ولادت‌های ثبت شده در استان ایلام بر اساس جنسیت گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دختر بوده که ۷۱ درصد مربوط به ولادت شهری و ۲۹ درصد روستایی بوده است.

تقوی افزود: همچنین  در این مدت  در هر شبانه روز بطور متوسط ۲۱ نوزاد در استان متولد شده که از این تعداد ۱۲۴ ولادت مربوط به دوقلو زایی و چهارمورد هم سه قلو زایی ثبت شده است.

به گفته وی، میانگین سن مادران در ایلام  در این مدت ۳۰ سال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال ایلام اظهار داشت: سه هزار و ۲۶۰ مورد فوت در ۹ سال جاری ثبت شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۴ مورد مربوط به شهرها و هزار و ۱۲ مورد مربوط به روستاها بوده است.

تقوی گفت: ۶۰ درصد فوتی‌ها سهم مردان و ۴۰ درصد هم به زنان تعلق دارد و ۹۹ درصد فوتی های در ایلام در زمان قانونی ثبت شده اند.

وی تصریح کرد: ثبت رویدادهای حیاتی برای برنامه ریزی در کشور امری حیاتی است و ثبت احوال استان از تمام ظرفیت ها برای ثبت به موقع رویدادهای ولادت و فوت در مدت قانونی استفاده می کند.

مدیرکل ثبت احوال به آمار ازدواج در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: چهار هزار و ۱۶۸ مورد ازدواج در ۹ ماهه سال جاری در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

تقوی ادامه داد: این کاهش  ۱.۴ درصد مربوط به ازدواج شهری و۷.۳ درصد روستایی بوده است.

وی در خصوص آمار طلاق در ۹ ماهه امسال گفت: آمار طلاق در ایلام با رشد ۴.۱ درصد روبرو بوده  است.

مدیر کل ثبت احوال در ادامه یادآور شد:  بیشترین نام‌های مورد استفاده توسط خانواده‌های ایلامی امیر علی، حسین، آراد، امیرحسین و ابوالفضل برای نوزادان پسر و رستا، آوا، آوین، فاطمه و هانا برای نوزادان دختر بوده است.

 

انتهای پیام/ک