ایلام بیدار19:19 - 1399/12/05
امام جمعه ایلام:

راه اندازی نهضت مسجد سازی در استان ایلام یک ضرورت است

امام جمعه ایلام گفت:در طرح جامع شهری و تفصیلی شهر باید در جاهایی که ضرورت دارد نسبت با ساخت مسجد در سطح شهر ایلام اقدام کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"، امام جمعه ایلام ظهر سه شنبه در دومین نشست شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: می‌توان برای تقویت درسی و علمی جوانان در مساجد فعالیت کرد.

وی اظهار کرد: مساجد می‌توانند با تعامل و برنامه ریزی همه دستگاه‌های فعال در مساجد، محل مهارت افزایی برای جوانان و تربیت مدار باشد و برنامه‌های تخصصی و آموزشی در سطح مساجد انجام شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ضرورت نهضت مسجد ساختن به صورت یک مجتمع فرهنگی و هنری را در سطح استان احساس می‌شود و باید این حرکت را در سطح استان شروع کرد، افزود: در شرایط فعلی اعتماد عمومی به مساجد در سطح جامعه وجود دارد.

وی عنوان کرد: باید دست به دست هم داده و نهضت مسجد سازی با همکاری و همیاری مردم و خیرین در استان شروع شود چرا که مسجد مرکز و کانون هر محله و شهر است.

کریمی تبار با بیان اینکه راه اندازی نهضت مسجد سازی در استان ایلام یک ضرورت است، اضافه کرد: در طرح جامع شهری و تفصیلی شهر باید در جاهایی که ضرورت دارد نسبت با ساخت مسجد در سطح شهر ایلام اقدام کرد.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: ایام شیوع کرونا نشان داد که تأثیر امام جماعت تاثیر بسیار بالایی است و خیلی از آسیب‌های اجتماعی را در مساجد حل می‌شود.

انتهای پیام/ک