ایلام بیدار06:06 - 1399/12/24

چرا تخلیه ی گاز معده برای شما خوب است؟

گاز بخشی طبیعی از زندگی و محصول جانبی طبیعی سیستم هضم سالم است. گاز موجود در بدن شما باید خارج شود، در غیر این صورت مانند یک بادکنک پر از آب بیرون می آید. بیشتر افراد روزانه بین 14 تا 23 بار باد معده را خارج می کنند. شاید به نظر زیاد بیاید ، اما اکثراً بی بو و نسبتاً غیرقابل شناسایی هستند.

به گزارشايلام بيدار،

چرا خارج کردن باد معده مفید است؟

حتی اگر غالباً شرم آور تلقی شود ،خروج باد معدهامری طبیعی است. این محصول جانبی کار سیستم هضم است. در حقیقت، خروج باد معده برای بدن شما مفید و سالم است.

بدن شما به عنوان بخشی از تجزیه و پردازش غذا ، گاز تولید می کند. هنگام غذا خوردن ، جویدن یا بلعیدن هوا را نیز قورت می دهید.

تمام این گاز و هوا در سیستم هضم شما جمع می شود. مقداری از آن به طور طبیعی جذب می شود ، اما گاز باقیمانده باید به نوعی آزاد شود(یا به صورت گوزیدن یا آروغ)

 

اگرگاز معدهرا خارج نکنید ، می توانید موارد ناراحت کننده ، حتی دردناکی مانند نفخ شکم را تجربه کنید. در ادامه بیاموزید که چراگوزیدنبرای شما مفید است و چه زمانی ممکن است مشکلی را بیان کند که بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 

عوارض باد معده, تخلیه ی گاز معده

گاز زیاد در دستگاه گوارش می تواند باعث نفخ ، یا احساس تورم و سیری شود

 

فواید خارج کردن گاز معده

خارج کردن باد نشانه ای است که بدن شما(مخصوصاً دستگاه گوارش) آن طور که باید کار می کند. در حقیقت ، خارج کردن باد فواید یک بدن سالم است:

 

• اگر رژیم شما متعادل است به شما می گوید

رژیم غذایی حاوی پروتئین های بدون چربی ، سبزیجات ، میوه ها و غلات متعادل و سالم در نظر گرفته می شود. اما گاز تولید خواهند کرد. 

انواع خاصی از کربوهیدرات ها همیشه نمی توانند در دستگاه گوارش تجزیه شوند. در عوض ، قبل از اینکه در حین دفع از بدن خارج شوند ، در روده بزرگ کمی تخمیر می شوند. آن تخمیر باعث تولید گاز می شود.

اگر فقط یک رژیم غذایی با کربوهیدرات ساده مصرف می کنید ، ممکن است به اندازه کافی گاز تولید نکنید. با این حال ، این به دلایل دیگری ناسالم خواهد بود. یک رژیم متعادل برای بدن و به ویژه برای روده سالم تر است ، حتی اگر باعث نفخ شکم شود.

 

 درد شکم را کاهش می دهد

هنگام خوردن غذا ، جویدن ، بلعیدن و فرآوری غذا ، گاز در دستگاه گوارش جمع می شود. اگر گاز زیادی تولید کنید ، در نهایت باعث درد و ناراحتی می شود. اماگوزیدنآن گاز و هرگونه درد و فشار ناشی از آن را از بین می برد.

 

 

انتهای پیام/