ایلام بیدار15:53 - 1399/12/04
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

شناسایی چندین مورد مشکوک به کرونای انگلیسی زنگ خطری برای ایلام است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:چندین مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی و برای تایید به مرکز ارسال شدند که زنگ خطری برای ایلام است و مردم باید حساسیت بیشتری نسبت به هشدارها داشته باشند.

به گزارشايلام بيدار "دکتر جمیل صادقی فر"، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز دوشنبه در هجدهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در بهمن ماه ۲ برابر شده است و امکان تغییر وضعیت کل استان از آبی به وضعیت های دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه چنانچه وضعیت استان تغییر کند، محدودیت ها نیز شدت بیشتری می گیرند، اظهار کرد: چندین مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی و برای تایید به مرکز ارسال شدند که زنگ خطری برای ایلام است و مردم باید حساسیت بیشتری نسبت به هشدارها داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی سرعت عمل و سرایت بیشتری دارد و ریه ها را درگیر می کند، بنابراین باید زمان را در اجرای مصوبات از دست ندهیم.

دکتر صادقی فر وضعیت شهرستان دهلران بدلیل همجواری با خوزستان را خطرناک اعلام کرد و گفت: هفت تیم پزشکی برای شناسایی مبتلایان در این شهرستان مستقر شده و بر اساس گزارشات خانواده دهلرانی مبتلا به کرونای انگلیسی تحت کنترل است.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان امروز در استان ۵۲ نفر بوده که از این تعداد ۲۳ مورد مربوط به مناطق جنوبی استان است همچنین ۱۵ بستری جدید ناشی از کرونا نیز در مراکز درمانی بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: ۲ مورد از بستری های امروز مربوط به مهران، ۲ مورد آبدانان، ۶ مورد ایلام، چهار مورد دهلران و یک مورد مربوط به ملکشاهی است و در مجموع هشت بستری مربوط به شهرهای جنوبی استان است.

دکتر صادقی فر اضافه کرد: تعداد ابتلا و بستری های استان در نیمه دوم بهمن ماه نسبت به نیمه اول بهمن ماه ۲ برابر شده که نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد مبتلایان ایلام در نیمه اول بهمن ۶۹ نفر و در نیمه دوم ۲۰۱ نفر و تعداد بستری ها در نیمه اول بهمن ۴۵ و در نیمه دوم ۷۷ نفر بوده است.

دکتر صادقی فر افزود: تعداد مبتلایان نیمه اول بهمن در دره شهر ۱۰ نفر و در نیمه دوم ۶۱ نفر و تعداد بستری ها نیز در نیمه اول سه نفر و در نیمه دوم هشت نفر است.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان در بدره نیز در نیمه اول بهمن ماه ۳۶ نفر و در نیمه دوم ۷۶ نفر و تعداد بستری ها در نیمه اول پنج نفر و در نیمه دوم نیز پنج نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بسیاری از ادارات از جمله بانک ها، دادگستری و امور مالیاتی پروتکل ها را رعایت نمی کنند و در چند روز گذشته هشت کارمند مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین در سه هفته اول بهمن ۲۴ دانش آموز و در هفته آخر نیز ۲۴ نفر دانش آموز دیگر به کرونا مبتلا شدند.

دکتر صادقی فر بر ضعیف بودن تبلیغات محیطی اشاره کرد و گفت: تبلیغات محیطی در سطح استان ضعیف است و باید ادارات و شهرداری به نصب بنرهای هشدار دهنده اقدام کنند.

وی هرگونه چادرزدن را در شرایط آبی و زرد خطرناک اعلام کرد و افزود: باید تحت در هر وضعیتی از جمله آبی یا زرد چادر زدن ممنوع شود.

 

انتهای پیام/ک