ایلام بیدار10:18 - 1399/12/04
بابایی:

اقدام ایران در تعلیق اجرای پروتکل الحاق قانونی و در چارچوب برجام است

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: اقدام ایران برای تعلیق اجرای غنی‌سازی با تعلیق اجرای پروتکل الحاقی اقدامی قانونی و در چارچوب برجام است و این حق در برجام برای ایران تصریح شده است.

به گزارشايلام بيدار "علی بابایی کارنامی"، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اقدام ایران در تعلیق اجرای پروتکل الحاقی به دنبال عدم اجرای تعهدات غربی‌ها در برجام گفت: تعلیق اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران امری کاملاً قانونی است و در برجام نیز تصریح شده است.

وی افزود: حدود ۵ سال است که آمریکا و اروپا با عدم اجرای تعهداتشان در برجام خسارات زیادی را به ما وارد کرده‌اند و باید در این باره پاسخگو باشند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت باید با دشمن مقتدرانه برخورد کرد و رفتار محترمانه نظام در برابر دشمن است که آنها را از مواضع به ناحق شان عقب می‌راند.

بابایی خاطرنشان کرد:همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند تا زمانی که غربی‌ها به تعهداتشان دربرجام عمل نکنند ما نیز آن را در برجام به حالت تعلیق در خواهیم آورد و اجرای آن را از سر نخواهیم گرفت.

وی افزود: عدم اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران که به دنبال مصوبه مجلس اعلام شده نشان دهنده اقتدار نظام است و اینگونه رفتارها می‌تواند دشمن را به عقب براند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس علاوه بر مصوبه خود درباره تعلیق اجرای غنی‌سازی با تعلیق اجرای پروتکل الحاقی برای مسئولانی که در برابر دشمن کرنش می‌کنند نیز مصوبه خواهد گذراند و و جزای نقدی برای آنها در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک