ایلام بیدار00:18 - 1399/12/04
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

زنگ خطر شیوع موج جدید کرونا در ایلام؛ وقتی رعایت پروتکل های بهداشتی کم شده است

با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی خطر شیوع مجدد ویروس کرونا در ایلام احساس می شود.

به گزارشايلام بيدار، کرونا همان مهمان ناخوانده ای است که از سال گذشته مهمان همه خانه ها شده است ومتاسفانه قربانی های زیادی هم گرفته است و حتی مشاغل مختلف راهم درگیر خود کرده است.

صعود وفرود کرونا امسال هم ماجراهای زیادی داشت و باعث از دست روفتن عزانمان شد و دراین رابطه به پیر وجوان هم رحم نکرد و کسانی که فکرش راهم نمی کردیم از میان ما رافتند.

این مهمان ناخوانده هرچند گاه در طول فصل ها وماههای مختلف دوباره شیوع مجدد داشت ورنگ های شهرها را قرمز کردولی اکنون زنگ خطر کرونا در ایلام به گوش می رسد.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه کم شده است

رضا احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی کم شده است و بازار دوباره شلوغ شده ومراسمات کم کم با شرکت عموم مردم برگزار می شود.

وی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار کرونا کم شد ولی این روند باید همچنان حفظ شود تا ایلام به روزهای قرمز بازنگردد.

احمدی در ادامه گفت: باید با کرونا کنار آمد وبرنامه ریزی ها باید با در نظر گرفتن شرایط کرونایی باشد تا هم مشاغل آسیب نبینند وهم مردم از رعایت پروتکل ها استقبال کنند.

وی تصریح کرد: باید برای زنده نگه داشتن یاد کسانی که از میان ما رفتند همه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

ایلام در شرایط خطرناک کرونایی قرار دارد

"جمیل‌صادقی‌فر"، دبیر ستاد مقابله با کرونای استان ایلام گفت: افزایش شهرستان‌های زرد به 5 شهرستان و تغییر وضعیت شهرستان دره‌شهر از آبی به نارنجی استان ایلام را در آستانه ورود به موج چهارم کرونا قرار داده است.

 دبیر ستاد مقابله با کرونای استان ایلام اظهار کرد: علاوه بر شرایط عنوانی مشاهده و نتیجه مثبت دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان دهلران خطر وضعیت هشدار و جدی بودن این هشدار را افزون کرده است.

وی با بیان اینکه برخی تصور بر آن دارند که هشدارهای کرونایی برای ترساندن است افزود: باور کنیم که هشدارهای کرونایی برای ترساندن نیست و وضعیت در استان ایلام با دوررقمی شدن تعداد مبتلایان در حال ورود به موج چهارم این بیماری است.

صادقی‌فر، ابتلای 85 نفر در یک روز برای جمعیت 600 هزار نفری ایلام نشانی از شیوع گسترده این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: باید از سفرها و تجمعات غیر ضرور اجتناب کرد و به رعایت پروتکل‌ها مقید بود تا بتوان در مقابل این بیماری مصون شویم.

وی بیشترین تعداد مبتلایان کرونا در این استان  را با 12 هزار و 401  نفر مربوط به شهرستان ایلام و کمترین مربوط به شهرستان هلیلان با 481 نفر  دانست و گفت:  با توجه به تایید وجود ویروس جدید جهش یافته انگلیسی در استان، امکان انتشار آن در همه استان وجود دارد بنابراین رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در ادامه افزود: سرعت انتشار،  مرگ و میر بالا در نوع جهش‌یافته ویروس معروف به انگلیسی نیازمند آن است که  برای پیشگیری از ابتلا باید نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کرد

خطرویروس کرونا در کمین است

"الیاس فتاحی"،  فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگارايلام بيدار گفت: از اعضای ستاد تنظیم بازار خواستاریم تا نسبت به تهیه وتوزیع اقلام مصرفی بین عموم مردم اقدام نماید.

وی افزود: تلاش ها برای تامین میوه شب عید از طریق استان ادامه داد ومصمم هستیم میوه شب عید با قیمت مصوب به دست مردم برسد.

فتاحی بیان داشت: همچنین از اصناف به صورت مستمر بازدید به عمل خواهد آمد و بازرسی های در ایام عید تشدید خواهد شد و قطعا با کسانی که دراین رابطه تخلف کنند برخورد صورت خواهد گرفت.

فرماندار چرداول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مهم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عموم مردم واصناف است که در صورت اهمال قطعا در وضعیت شیوع مجدد ویروس کرونا گرفتار خواهیم شد.

وی تصریح کرد: درایام عید با توجه به شلوغی بازار پروتکل های بهداشتی تشدید خواهد شد وتدابیری برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در شهرستان اندیشیده شده است.

 

انتهای پیام/ر