ایلام بیدار08:53 - 1399/12/03
یادداشت ؛

دره شهر در معرض خطر وضعیت قرمز کرونا

اگر ما نجنبیم، اگر ستاد مبارزه با کرونا اینگونه متوسط عمل کند و اگر مردم کرونا را فقط برای همسایه ندانند قطعا با این شرایط که از قبل نیز پیش بینی میشد باید منتظر ورود به منطقه قرمز و شاید انور تر یعنی به سمت مشکی هم برویم.

یاسرزینی وند مقدم فعال رسانه ای ؛ در آخرین آمار اعلام شده توسط علوم‌پزشکی استان از اغاز شیوع کرونا تا کنون  ۱۴۶۸ کرونایی و بالای ۴۰ فوتی در شهرستان دره شهر به ثبت رسیده است و طی روزهای گذشته 45 بیمار جدید نیز شناسایی شدند تا دره شهر از وضعیت آبی به نارنجی پرخطر برسد.

در این آمار بیماران قرنطیه منزل که شرایط سختی ندارند محاسبه نشده و بسیاری نیز به مراکز درمانی مراجعه نکرده اندو این اتفاق در حالی رخ داده که مردم به این بیماری اگاه تر شده و هشدارهای بهداشتی نیز روزانه از طریق رسانه ها اعلام می شود.

بررسیها خبرنگار ما  نشان می دهد بیشتر این بیماران کرونای در سفر به خوزستان قرمز رنگ، لرستان هشدار زده و نیز حضور در مراسمات که این اخری دیگر به معضلی تبدیل شده مبتلا شده اند.

هنوز هم مراسمات عزا و عروسی با حضور خیل مردم بدون رعایت حداقل پروتکلهای بهداشتی و در کمال بیخیالی برگزار می شود چون شهروندان بر این عقیده اند "دره شهریها کرونا نمی گیرن"

ارامستانها دره شهر روزانه بخصوص پنجشنبه ها به وعده گاه و محل قرار کرونا با مردم تبدیل شده و عملا مسدودی ارامستان در حد یک شوی تبلیغاتی است.

از ان سمت نیز بازار دره شهر از خوزستان و لرستان تامین می شود که همین موضوع باعث تردد بیش از حد در این دو محور و ورود بدون رصد این ویروس به شهرستان شده است.

شاید بتوان قسمت عمده شیوع این ویروس را به  مردم نسبت داد اما ستاد مبارزه با کرونا نیز در این خصوص کم بی تقصیر نیست،این ستاد بدون هیچگونه خلاقیتی فقط مصوبات دیکته شده استان را اعلام‌میکند که عملا عدم نمود عملکرد نیز کاملا قابل مشاهده است

بارها این ستاد ممنوعیت برگزاری  مراسمات را اعلام کرده اما عملا فقط در حد همان برگه ارسالی از استان بوده و هیچ کاری انجام نگرفته و در ورودیها از سمت خوزستان قرمز زده و لرستان هیچ رصدی انجام نمی شود و عملا تردد کرونا راحت الحلقوم تر از گذشته شده است.

نیروهای شبکه بهداشت نیز به دلیل عدم رعایت همشهریان در حال فرسایش هستند  بطوریکه  بعضا برخی اخبار تایید نشده از ابتلای مجدد تعدادی کادر درمانی و بهداشتی این شهرستان به کرونا حکایت داردو ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با مداد رنگی بازی و رنگ‌من دراوردی آبی باعث عادی انگاری مردم شد.

چیزی که باید به آن معتقد باشیم اینکه این ویروس دست و پا ندارد که از درب و دیوار مردم بالا رفته و انها را مبتلا کند بلکه خودمان به دلیل ضعفهای فرهنگی- بهداشتی و نیز عملکرد متوسط  ستاد مبارزه با کرونا عملا به بالا رفتن امار کمک‌کرده ایم.

اگر ما نجنبیم، اگر ستاد مبارزه با کرونا اینگونه متوسط عمل کند و اگر مردم کرونا را فقط برای همسایه ندانند قطعا با این شرایط که از قبل نیز پیش بینی میشد باید منتظر ورود به منطقه قرمز و شاید انور تر یعنی به سمت مشکی هم برویم.

دره شهر برای شکستن مجدد رکورد مقابله با کرونا فقط  یک یا علی، تلاش مردم و دلسوزی مسئولان را می طلبد واین روزها حال دره شهر خوب نیست و هر لحظه باید منتظر فاجعه بود

 

انتهای پیام/ر