ایلام بیدار08:55 - 1399/11/27
یادداشت مهمان؛

دولت سَر ایلام را بی کلاه گذاشت!

دولت با انتصاب سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار خوزستان، اعتراض‌ها به شریعتی را مهار کرد و کرسی استانداری ایلام را به سرپرستی سپرد و کارهای نیمه تمام سلیمانی دشتکی نا تمام ماند، در واقع دولت مشکل خوزستان را هرچند موقتی مرتفع کرد اما سر ایلام را بی کلاه گذاشت!

"خداداد ابراهیمی"،در یادداشتی با عنوان " دولت سَر ایلام را بی کلاه گذاشت! " نوشت: طی دوسال گذشته خبر‌هایی درباره تغییر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در رسانه‌های غیررسمی منتشر شد اما این اتفاق رخ نداد و موجب برخی گمانه زنی‌ها در فضای مجازی شد، این مباحث آنقدر داغ شد که برخی از رسانه‌ها مدعی لابی‌گری برخی از نمایندگان برای ابقای شریعتی شدند اما هرچه بود این اتفاق رخ نداد تا بحث رفتن یا ماندن شریعتی به بحث روز رسانه‌ها تبدیل شد.

خبر خداحافظی شریعتی با استانداری خوزستان و تایید انتصابش به‌عنوان رییس هلال احمر کشور از زبان خود او سبب شد تا گزینه های متعددی برای جانشینی وی مطرح شود؛ نام هایی مثل علی عزتی، هوشنگ بازوند، حسین زاده ، آصفی، عبدالمهدی بخشنده و محمدرضا شمسایی ازجمله این گمانه زنی‌ها بوده‌اند.

گفته می شود؛ بحران حاشیه نشینی، معضل آب و فاضلاب شهری و روستایی و یک ادعا درباره خانواده‌‌ی شریعتی در دادگاه اسدبیگی، مدیر عامل نیشکر هفت تپه و نیز مخالفت تعدادی از نمایندگان خوزستان با ادامه خدمت شریعتی در خوزستان، باعث شد تا دولت به فکر سمتی جدید برای شریعتی باشد و سکانداری استانداری خوزستان را از وی بازپس بگیرد.

اینک که باحکم رئیس جمهور شریعتی برای یک مدت چهارساله به عنوان رییس سازمان ملی استاندارد کشور منصوب شد، بیدرنک گمانه زنی‌ها برای جانشینی او در رسانه‌ها شروع شد و نام قاسم سلیمانی دشتکی استاندار فعلی ایلام و نیز حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان با بیشترین تکرار، در متن تحلیل‌های خبری قرار گرفت که در نهایت در جلسه امروز هیات دولت سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار خوزستان منصوب و محمد نوذری ازسوی رحمانی فضلی حکم سرپرستی استانداری ایلام را دریافت کرد.

با این راهبرد سیاسی، دولت اعتراض‌ها به مدیریت شریعتی در خوزستان را مهار کرد اما بازهم ایلام را به حاشیه کشاند چرا که در پنج ماه باقیمانده عمر دولت، کرسی استانداری ایلام یا با سرپرستی اداره خواهد شد و یا استاندار جدید دراین مدت کوتاه، دل در گرو کار و فعالیت نخواهد داشت و کارهای نیمه تمام سلیمانی دشتکی، همچنان ناتمام خواهد ماند.در واقع دولت مشکل خوزستان را هرچند موقتی مرتفع کرد اما سر ایلام را بی کلاه گذاشت!

 

انتهای پیام/ک