ایلام بیدار08:48 - 1399/11/26
سوء استفاده فرصت طلبان بدون هویت شخصی و سازمانیِ؛

توزیع داروی مشکوک در روزهای کرونایی/ مردم مراقب ماموران قلابی بهداشت باشند

براساس گزارشات واصله، اخیرا و در چند روز گذشته تعدادی افراد مشکوک در برخی نقاط شهرستان مهران به درب منازل مردم مراجعه کرده و با ذکر اسامی آنها دارویی ناشناخته را برای یکی از اعضای خانواده تجویز کردند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::براساس گزارشات واصله، اخیرا و در چند روز گذشته تعدادی افراد مشکوک در برخی نقاط شهرستان مهران به درب منازل مردم مراجعه کرده و با ذکر اسامی آنها دارویی ناشناخته را برای یکی از اعضای خانواده تجویز کردند.

این افراد که خود را در قالب مامور بهداشت معرفی کرده اند، بدون ارائه کارت شناسایی و تنها با ذکر مشخصات وارد منازل شده و بعد از تجویز و مصرف دارو توسط یکی از اعضای خانواده، لوازم مصرفی از جمله لیوان استفاده شده را در یک نایلون مخصوص قرار داده و با خود به همراه می برند.

پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار نشان می دهد که هیچ گونه ماموری از طرف دانشگاه علوم پزشکی با این روند به درب منازل مردم مراجعه نکرده است.

هویت شخصی و سازمانی ملاک ارائه خدمات بهداشتی

"محبوب رستم زاد"، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص به ایلام بیدار گفت: با توجه به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در سطح استان، نیروهای بهداشتی و مجریان این طرح، فقط برای رهگیری و شناسایی اطرافیان افراد مبتلا به کرونا که احتمال انتقال ویروس به آنان وجود دارد، به درب منازل مبتلایان مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: از این رو نیروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مجریان طرح شهید سلیمانی تحت هیچ عنوانی به درب منازل مردم مراجعه نخواهندکرد.

رستم زاد افزود: همچنین وضعیت مادران باردار و سایر گروههای پرخطر از طریق واحدهای مربوطه در مراکز بهداشتی و درمانی پیگیری می‌گردد و هیچ فردی از پرسنل بهداشتی درمانی برای پیگیری وضعیت این گروه‌های پرخطر به درب منازل آنان مراجعه نخواهند داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: اگر فرد و یا افرادی با عنوان پرسنل بهداشتی به درب منازل مراجعه نمایند، مردم شریف از هویت شخصی و سازمانی این افراد با ارائه کارت شناسایی اطمینان حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام/س