ایلام بیدار13:54 - 1399/11/25

رهبر انقلاب به موقع توطئه‌های واکسنی غرب و آمریکا را مهار کردند

دانشمند علوم پزشکی با اشاره به دستور رهبر انقلاب درباره عدم خرید واکسن از آمریکا و انگلیس گفت: این کشورها، کشورهای شیطان‌صفتی هستند و این عاقبت‌اندیشی رهبر انقلاب بود که به موقع توانستند توطئه غرب و آمریکا را مهار کنند.

به گزارشايلام بيدار"مسعود سلیمانی"، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و از دانشمندان علوم پزشکی، درباره اظهارات برخی در فضای مجازی درباره خرید واکسنکرونااز آمریکا و انگلیس گفت: اینکه برخی می‌گویند واکسنکرونایی باید خریداری شود که تأئیدیه داشته باشد، درست نیست، چون الان هیچ و اکسنی تأئیدیه ندارد و اینگونه نیست که واکسن‌هایکرونای خارجی در مراجعی که قبلاً تأئید واکسن را انجام می‌دادند تأئیدیه گرفته باشند.

وی افزود: این چیزی که الان وجود دارد این است که استفاده اورژانسی از واکسن‌ها را آزاد کرده‌اند. یعنی وقتی دیدند که با این سرعت ویروسکرونادارد منتشر می‌شود، گفتندبه صورتاورژانسی از این واکسن‌ها استفاده کنید و هنوز هیچ واکسنیبه صورترسمی تأئید نهائی نشده است. 

این استاد دانشگاه با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدشده در دنیا تأکید کرد: واکسن‌ها قبلاً 10 تا 15 سال زمان می‌برد تا تأئیدیه بگیرند. برای همین الان نمی‌توان گفت فلان واکسن بهتر است و کارایی بهتری دارد. این را باید زمان مشخص کند و ما باید خیلی با احتیاط عمل کنیم.

وی درباره برخورد کشورهای مختلف با واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی گفت: کشورها دارند با احتیاط برخورد می‌کنند. برخی کشورها واکسن را خریده‌اند ولی استفاده نمی‌کنند و منتظر هستند ببینند در آینده این واکسن روی مردم کشورهای دیگر چه نتیجه‌ای می‌دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره عدم خرید واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی گفت: بحث واکسن بحث بسیار حساسی است.حضرت آقاهم گفتند از آمریکا و انگلیس واکسن نخرید و اسمی از نوع واکسن نیاوردند آن هم به این دلیل بود که این کشورها کشورهای شیطان‌صفتی هستند و می‌خواستند 150 هزار دوز به ایران واکسن بدهند و بعد هم معلوم نبود چه برنامه‌ای دارند. بعد هم اگر این مقدار واکسن وارد می‌شد، به تعداد اندکی از افراد می‌رسید. آن وقت بین مردم این ابهام ایجاد می‌شد که واکسن را مسئولان زده‌اند و به مردم نداده‌اند و همه چیز به هم می‌ریخت. 

سلیمانی تصریح کرد: از طرفی آمریکایی ها هم نگفته بودند که چه مقدار از واکسن را در آینده به ما می‌دهند، می‌خواستند یک مقدار اندکی واکسن بدهند، آن هم واکسنی که کارایی آن مشخص نبود. بعد همین مقدار هم باعث اختلافات داخلی و بدبینی می‌شد.

این استاد دانشگاه گفت: این عاقبت‌اندیشی و تدبیر و مصلحت‌اندیشی مقام معظم رهبری بود که به موقع توانستند توطئه غرب و آمریکا را مهار کنند.

وی گفت: هم ستاد اجرائی فرمان امام، هم وزارت بهداشت و نهادهای دیگر پیگیریخوبیدرباره ساخت واکسن در کشور دارند و الحمدلله نتایجخوبیهم به دست آمده و روی تمام پلتفرم‌ها هم دارد کار می‌شود و جواب‌های بسیارخوبیهم در حوزه تحقیقات گرفته شد، در حوزه تعداد انبوه هم برنامه‌ریزیخوبیشده و فکر می‌کنم تا تابستان آینده 3 تا 4 نوع واکسن به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/ک