ایلام بیدار13:23 - 1399/11/21

ماجرای یک دروغ‌پراکنی علیه آیت‌الله خاتمی

بنده با مطلع شدن از انتساب یک مطلب به آیت‌الله خاتمی، با اینکه کذب بودن آن و القائات شخصی آن برایم عیان بود، اما به عنوان شاگرد نزدیک به وی سوالی را از ایشان پرسیدم.

به گزارشايلام بيدار، علی علوی طی یادداشتی نوشت: با شنیدن مطلبی در رسانه های اجتماعی با القاء برداشتهای شخصی کسی، از خاطرات جبهه یک راوی که گفته بود: شب در مقرمان در اهواز مستقر بودیم، یکی از آنها (روحانیون) که خیلی ترسیده بود با اصرار و التماس به من گفت شما را به خدا ما را همین امشب برگردانید. راوی میگوید من به او گفتم: «بزرگوار، این بچه‌هایی که شب و روز زیر آتیش گلوله و خمپاره‌ هستند، جانشان را از سر راه نیاورده‌اند. یک شب هم اینجا بمان تا بفهمی این بسیجی‌ها چه سختی‌هایی را دارند تحمل می‌کنند.» و او جواب داد: «اینا وظیفه شونه که بجنگن من هم وظیفه ام اینه که درس بخونم. آقای منتظری گفته در آینده مجتهد می شوم». 

این وسط راوی دوم که میخواهد برداشت شخصی خودش را مطرح و احتمالا القاء کند مینویسد که: راوی که در خاطراتش هیچ اسمی از شخصیتی نبرده است، از خود آقای ... (راوی) پرسیدم، جواب نداد. گفتم حدس من آقای سید احمد خاتمی است درست است؟ با تاسف به علامت تایید سری تکان داد ...

بنده با مطلع شدن از این مطلب، با اینکه کذب بودن آن و القائات شخصی آن برایم عیان بود، چراکه، کسی که بترسد اصلا به جبهه نمیرود، اما به عنوان شاگرد نزدیک به آیت ا... خاتمی سئوالی را از ایشان پرسیدم که: 

این مطلب صحیح است یا نه؟  تمایل دارم، که لطفا شفاف جواب دهید. 

آیت ا... خاتمی با تأسف سری تکان دادند و در پاسخ سئوالم گفتند:

بنده پیش بینی می کردم در نبودم، بعد از مرگم دروغ های زیادی در موردم منتشر شود، ولی خوشحالم که این دروغ ها در زمان حیاتم منتشر شد تا پاسخگو باشم. 

من این دروغ های آشکار را هزینه ارزشمداری و حرکت در مدار ولایت میبینم، من آن روزی که در خطبه جمعه قاطعانه و بدون ترس از کسی علیه دشمنان ولایت موضع می گرفتم این دروغ ها را پیش بینی می کردم.

اما باید بگویم:

مطالب گفته شده مصداق این سخن است که، «امام زاده یعقوب» را در مصر بالای مناره گرگ پاره کرد. در حالی که:

۱. یوسف بود و نه یعقوب.
۲. یوسف امامزاده نبود، بلکه پیغمبر زاده بود. 
۳.در مصر نبود بلکه در کنعان بود
۴. بالای مناره نبود بلکه در چاه بود
۵. از اصل دروغ بود 
تمام این مطالب که به زعم راوی دوم به من نسبت داده شده است هم دروغ است. حالا باید بگردید دنبال پرتقال فروش 

چراکه:

۱. من اولین اعزام به جبهه ام قبل از عملیات فتح المبین در خط مقدم در زیر آتش دشمن بودم و به فضل خداوند مقاومت کردیم. 

۲. اینکه «او گفت این وظیفه شان است و آقای منتظری چنین گفته...» دروغ آشکار است، خود راوی هم در خاطراتش و هم در مصاحبه های اختصاصی اش تکذیب کرده است.

جبهه جای تضعیف روحیه رزمندگان نیست، فقط تقویت بخشی و دادن روحیه اساس کار همه روحانیون و علمای حاضر در صحنه بوده است.

شگفت از این همه دروغ که اگر راوی تکذیب نکرده بود، بسیاری از فرماندهان که بعضی به شهادت رسیده اند شاهد اصرار فراوان همه روحانیون تبلیغی برای رفتن به خط مقدم بوده اند بنده نیز عرض کردم اولین اعزامم با مرحوم حجه الاسلام و المسلمین سید حسین سعیدی به جبهه بود که خاطرات این عرصه ها محفوظ و قابل دسترسی است. 

۵. امیدم به استفاده کنندگان بصیر و زیرک در فضای مجازی است که تحت تاثیر این دروغ ها علیه بنده کمترین و روحانیت غیور و حماسه ساز قرار نمی گیرند. 

۶. یقین دارم این دروغ آخرین دروغ نسبت داده شده به من نیست آنچنان که اولین هم نبوده. هدف این القائات، سید احمد خاتمی نیست، هدف خط و جهتی است که خاتمی در آن است، می خواهند آن را تخریب کنند و به یاری خداوند در صراط مستقیم که صراط ولایت است، ثابت قدم و استوار بمانیم ان شاءالله.