ایلام بیدار15:30 - 1399/11/10
امام جمعه ایلام:

دهه فجر، استکبار ستیزی را زنده کرد/ اقتدار روز افزون ایران اسلامی در چهار دهه گذشته

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به پیش رو بودن دهه فجر، گفت: این ایام یادآور فروپاشی و برچیده شدن حکومت طاغوت و استقرار نظام اسلامی است که استقلال سیاسی کشور را به دنبال داشت.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام گفت: شعار انقلاب ما که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است پس از گذشت چهار دهه محقق شده و این انقلاب همچنان متعلق به مردم است.

وی افزود: دهه فجر از یک سو استکبار ستیزی و مقابله با ظلم حکومت های مستبد را زنده کرد و از سوی دیگر نشان دهنده عنایت خداوند برای ایجاد تمدن اسلامی در کشور و نجات مستضعفان عالم بود.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: طبیعی ترین حق مردم یک حکومت، انتخاب کارگزاران آن توسط مردم است که در زمان طاغوت، کارگزاران و وزرا توسط انگلیس و کشورهای غربی انتخاب می شدند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه وضعیت استقلال سیاسی کشور نیز با زمان طاغوت قابل مقایسه نیست، گفت: ایران اسلامی در حال حاضر در منطقه و جهان دارای اقتدار است و سرنوشت کشور به دست خود مردم تعیین می شود. 

وی گفت: استقلال نظامی ایران در زمان طاغوت نیز بسیار متزلزل بود و انگلیس و کشورهای غربی در راس تمامی تصمیمات نظامی این کشور بودند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: زمان طاغوت حتی وضعیت اقتصادی کشور کاملا به کشورهای دیگر وابسته بود و بیشتر قطعات و محصولات این کشور وارداتی و ساخته کشورهای غربی بود.

کریمی تبار تاکید کرد: تلاش مذبوحانه دشمنان این نظام در حال حاضر نشان دهنده قدرت و اقتدار این نظام و نورافشانی انقلاب اسلامی در جهان است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به فضل جوانان پاک، با ایمان و ایثارگر، نقطه آغاز حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج ) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غفلت از یاد خدا و عدم توجه به معنویات اشاره کرد و افزود: نگرش صرفا مادی انسان ها را در این دنیا دارای لغزش می کند.

امام جمعه ایلام افزود: افرادی که در این دنیا تنها به مسایل مادی ارزش می‌دهند، در نهایت سعادتمند نمی شوند و رو به تباهی خواهند رفت.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: کسانی که در دنیا خمس و زکات نمی دهند و به محرومان کمک نمی کنند به مشکلات سختی در دنیا دچار می شوند.

ایرنا

 

انتهای پیام/س