ایلام بیدار10:21 - 1399/11/07
مدیرکل منابع طبیعی اعلام کرد؛

تدوین ۳۶۰ هزار هکتار جنگل "دست کاشت" در ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: استان ایلام دارای ۶۴۲ هکتار جنگل طبیعی است و برنامه ریزی ها برای دستیابی به سطح یک میلیون هکتار جنگل و افزایش ۳۶۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تدوین شده است.

به گزارشايلام بيدار"رضا احمدی"، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت:استان ایلام دارای ۶۴۲ هکتار جنگل طبیعی است و برنامه ریزی ها برای دستیابی به سطح یک میلیون هکتار جنگل و افزایش ۳۶۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تدوین شده است.

وی اظهار کرد: کتابچه، نقشه اجرایی و نقاط یابی های لازم در این راستا صورت گرفته تا در هر منطقه بر اساس شرایط و اقلیم جغرافیایی از نهال های بومی متناسب با هر مکان استفاده و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینکه استان ایلام پتانسیل داشتن یک میلیون هکتار جنگل را دارد، افزود: برای افزایش سطح جنگل کاری شاخص هایی همچون میانگین بارندگی، اقلیم، خاک و توپوگرافی هر منطقه از استان در نظر گرفته شده است.

احمدی تاکید کرد: هم اکنون ۷۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان ایلام ایجاد شده است که این میزان از سقف و افق تعیین شده از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه احیا و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی یک وظیفه عمومی و مهم است، اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تحقق افزایش میزان جنگل کاری از نیروی انسانی کارکشته و تحصیل کرده و دلسوز آگاه به مباحث روز منابع طبیعی، جنگل، آبخیزداری و مشارکت عموم مردم و انجمن های مردم نهاد استفاده می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: این اداره کل دارای بیش از ۱۳۰ نفر نیروی تحصیل کرده است که بطور مستقیم در رشته های مرتبط با منابع طبیعی تحصیل کرده اند که همه این افراد آشنا و دارای ایده به روش های نوین و عملی جنگل داری و نهال کاری هستند.

انتهای پیام/ک