ایلام بیدار08:11 - 1399/11/06
نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات در جامعه فراگیر شود

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: خاصیت زکات این است که هم مال را تطهیر و پاک می کند و هم موجب رشد و بالندگی انسان ها و آرامش آن ها می شود.

به گزارشايلام بيدار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جلسه شورای زکات استان، اظهار کرد: حضرت پیامبر اکرم(ص) در  دوران پیامبری و حیات خود، ماموریت پیدا کردند که زکات را از اغنیای جامعه  دریافت کرده و به فقرا جامعه پرداخت شود.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه  فعالیت در حوزه زکات، توفیق و نعمتی است که خدواند متعال یه فعالان این حوزه  ارزانی داشته است، ابراز کرد: زکات یک تکلیف الهی است که بر دوش پیامبر اکرم(ص) گذاشته شده است، کاری که امروز فعالان عرصه زکات انجام می دهند همان کاری است که خداوند متعال از پیامبر اکرم(ص) خواسته است و یک تکلیف ارزشمند است.

وی بیان کرد: خاصیت زکات این است که هم مال را تطهیر و پاک می کند و هم موجب رشد و بالندگی انسان ها و آرامش آنها می شود  و مورد رحمتی الهی قرار می گیرند، فعالیت در حوزه جمع آوری زکات، یک کار حکومتی است که زکات اموال از  اغنیا گرفته شود به دست فقرا برسد و باید تلاش کنیم هر کس به انداز وسع خودش کار کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به  گزارش قابل تقدیر مدیرکل کمیته امداد استان در راستای جمع آوری زکات، یادآور شد: این کار بزرگی که رد استان در راستای جمع آوری زکات انجام شده است، نتیجه تلاش همه عزیزان  و فعالان این حوزه است و جمع آوری زکات در سالی که با کرونا مواجه هستیم کار بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در این شرایط با ابتکار مدیرکل کمیته امداد استان ایلام، ثمره هزار اصله درخت مثمر در نقاط مختلف استان برای نیازمندان نیت شده است و ثمرات این درختان برای تامین  نیاز نیازمندان  مصرف می شود و کار بزرگ دیگر جمع آوری ۶۵۰ راس گوسفند بوده است که به دست نیازمندان برسد.

وی  بیان کرد: این  فرصتی است که از طریق زکات نیاز نیازمندان در سطح استان برطرف شود و اگر تلاش فعالان زکات در استان مضاعف شود و آورده های خوبی برای رفع نیاز نیازمندان در استان جمع آوری می شود، البته لازم است فرهنگ زکات در سطح فراگیر شود و  این یک اولویت در کار فعالان حوزه زکات باشد.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه تمهیداتی اندیشیده شود که  زکات اموال به خارج از استان نرود و صرف نیازمندان داخل استان شود، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده زکات جمع اوری شده  در همان جایی که تامین می شود هزینه می شود و این موضوع موجب اعتماد مودیان زکات خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در حوزه ترویج زکات  باید بسیار فعالیت شود، افزود: همه دستگاه های مرتبط از جلمه صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ها و جهاد کشاورزی در حوزه تبلیغ و ترویج زکات پای کار باشند که کار تبلیغات بسیار تاثیرگذار است وانگیزه ای برای مودیان زکات ایجاد  می شود.

وی گفت: کمیته های جمع آوری زکات در سطح شهرستان ها و استان نیز همکاری و تعامل لازم را در ارجرای توسعه و ترویج فرهنگ زکات داشته باشند، آموزش عاملین جمع آوری زکات نیز مورد توجه قرار گیرد و حد نصاب زکات نیز به طور کامل آموزش داده شود، در توزیع زکات نیز هماهنگی کامل با  ائمه جمعه شهرستان ها انجام شود.

امام جمعه یالام خاطرنشان کرد: جمع آوری زکات و  موارد مصرف آن نیز  اطلاع رسانی و به صورت شفاف بیان شود و در گروه های جمع آوری زکات نیز روحانی وجود داشته باشند، تجلیل و تکریم از پرداخت کنندگان زکات در سطح استان انجام شود و به هر شکلی که ممکن است مراسم ویژه ای  برای تجلیل و تکریم از مودیان زکات برگزار شود.

 

انتهای پیام/س