ایلام بیدار11:18 - 1399/11/05
سلیمانی دشتکی:

استانداردها در روند اجرای پروژه ها توسعه پایدار عمرانی را به دنبال دارد

استاندار ایلام گفت: رعایت استانداردها در روند اجرای پروژه های نفتی و زیرساختی موجب توسعه پایدار عمرانی استان می شود.

به گزارشايلام بيدار"قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مادرتخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور گفت: از جمله عوامل بروز مشکلات حادث شده در ابنیه و پروژه ها انجام نشدن آزمایش های درست و دقیق در روند اجرای آنهاست.

وی اظهار کرد: شرکت فنی مکانیک خاک استان در پروژه های مهمی چون سامانه گرمسیری، نفت و گاز، ابنیه، تونل و راه سازی حضور پررنگ و غیرقابل انکاری داشته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه این استان پتانسیل زیادی برای توسعه عمرانی دارد، افزود: فاکتور اصلی در این مسیر استانداردسازی طرح هاست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در این زمینه وظیفه و مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: همچنین باتوجه به اینکه دولت درصدد کوچک سازی بدنه خود و واگذاری بیشتر خدمات و اقدانات به بخش خصوصی است، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک می تواند با استفاده از جوانان تحصیل کرده جویای کار آزمایشگاه های خصوصی را دایر و بر پروژه های بخش خصوصی نظارت کند.

وی همچنین خواستار ایجاد شعبه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در شهرستان های ایوان و سیروان شد که شکل گیری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در سیروان، شهرستان های سیروان، چرداول و هلیلان را تحت پوشش خود قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: یک هزار شعبه و واحد آزمایشگاهی در کل کشور فعال است.

مجید کیانفر افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان مبتنی بر علم روز و همراه با ایده های جدید برای استاندارد سازی سازه ها و پروژه ها است.

وی یادآور شد: ۵۰۰ نوع آزمایش کمی و کیفی در کشور انجام می شود که در استان ایلام بخش عمده ای از این آزمایشگاه ها اجرا و در قالب این آزمایش ها، استانداردها در روند اجرای پروژه ها بررسی می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فنی مکانیک خاک کشور تاکید کرد: ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام در حال اجراست که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در ۱۲۴ پروژه حضور و نظارت دارد و این طرح ها از لحاظ کمی و کیفی کنترل می شوند.

وی اضافه کرد: کارشناسان آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در صورت تصویب در شورای فنی استان ایلام در پروژه ها به صورت سرزده حضور یافته و شرایط برای نظارت و کنترل پروژه های مختلف استان هم در بخش دولتی و هم خصوصی با حضور نیروهای این شرکت بیشتر می شود.

انتهای پیام/ک