ایلام بیدار10:43 - 1399/11/04
رئیس فنی جنگل کاری منابع طبیعی ایلام؛

۲۰ هزار هکتار طرح جنگل کاری در ایلام انجام می شود

رئیس فنی جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: امسال ۲۰ هزار هکتار طرح جنگل کاری در ایلام انجام می شود.

به گزارشايلام بيدار"جلال نوری نژاد"، رئیس فنی جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری این میزان جنگل کاری در استان محقق خواهد شد که یک اقدم جهادی است.

وی اظهار کرد: در استان ایلام ۷۳۲ هزار هکتار جنگل وجود دارد که از این میزان ۹۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

نوری نژاد افزود: طرح‌های کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی به خصوص در شهرستان‌های مهران و دهلران نیز با جدیت در حال پیگیری است.

رئیس فنی جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: با مشارکت و استقبال خوب مردم و سازمان‌های مردم نهاد بیشترین حجم جنگل کاری در سطح کشور در ایلام انجام می‌شود.

وی گفت: برای سال آینده نیز ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری پیشنهاد شده است که در صورت تأمین اعتبار این میزان جنگل کاری نیز در استان اجرا خواهد شد.

نوری نژاد به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به مناطق بیابانی کشور عراق در جوار کشور ما قرار گرفته است، قطعاً جنگل کاری مناطق بیابانی نقش بسیار مؤثری در پیشگیری، مقابله با ریزگردها دارد و همین امر باعث شده که توسعه جنگل کاری در دستور کار ما قرار بگیرد.

وی گفت: جنگل کاری و توسعه جنگل نقش بسزایی در اشتغال دارد و محصولات فرعی آن می‌تواند زمینه اشتغال و رفع نیازهای مورد نیاز داخل را مرتفع کند.

انتهای پیام/ک