ایلام بیدار07:04 - 1399/10/30
امام جمعه ایوان در گفتگو با ایلام بیدار:

مهار تورم به مذاکره و تحریم ربطی ندارد/ بازگشت آمریکا به برجام آغازی برای تشدید محدودیت‌ها

امام جمعه ایوان گفت:امروز هم بازگشت به همان برجام یعنی سقوط در قعر چاهی عمیق تر. بلکه مساله ما رفع همه تحریم هاست نه بازگشت به برجام. اگر امریکا همه تحریم ها را رفع نکند باید از تجربه گذشته درس بگیریم.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام علی حیدری امام جمعه ایوان گفت:در مقوله شناخت دشمن که برای ما از مسائل حیاتی است امروز شاهدیم که امریکا در حال فرو رفتن در باتلاق بسیار عمیق تضادهای

داخلی است و سرعت این تغییر و تحولات بسیار بالاست. مشاهده می کنید که در حوزه امنیت برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری مجبور شده اند به اندازه یک لشکر در کنگره نیروی نظامی ببرند. و از نظر سیاسی در دوره ۴ ساله جدید. امریکا با درگیری ها و مشکلات فراوانی قطعا روبرو خواهد شد. 
وی اظهار کرد:تقسیم جامعه امریکا به ۷۵ میلیون طرفدار بایدن و ۷۰ میلیون طرفدار ترامپ با لعابی از دمکراسی ولی ماهیتی خشن و پرتنش از هر دو سو و در مقابل هم. نظام استکباری سلطه گر امریکا را از درون متلاشی می کند. بعلاوه نابسامانی های حوزه بهداشت و سلامت و حوزه اقتصاد نظام استکباری امریکا را به سرعت به سوی فروپاشی پیش می برد. و طبعا تزلزل و سقوط امریکا مساوی است با رفع موانع پیشرفت از مسیر جمهوری اسلامی ایران و سایر ملت های آزاده و سبب ارتقاء جایگاه بین المللی
و نقش آفرینی کشور ما خواهد شد. مسایل داخلی بایدن و ترامپ رییس جمهور امریکا هستند نه رییس جمهور ایران.
وی ادامه داد:بازگشت به برجام شعاری کاملا بی معناست. و آدرس انحرافی دادن است. برجام با حفظ تحریم ها نه تنها برای ما سودی نداشت بلکه خسارت محض بود و امروز هم بازگشت به همان برجام یعنی سقوط در قعر چاهی عمیق تر. بلکه مساله ما رفع همه تحریم هاست نه بازگشت به برجام. اگر امریکا همه تحریم ها را رفع نکند باید از تجربه گذشته درس بگیریم. و به قانونی که نمایندگان ملت در زمینه اخیرا تصویب کردند عمل کنیم.
امام جمعه ایوان بیان کرد:مسأله دیگر این است که طی ۷ سال گذشته در مورد مسکن و اشتغال و معیشت مردم بسیاری از مطالبات مردم و رهبری بر زمین ماند که عمده آنها حاصل سوء مدیریت ها و ناکارآمدی ها در برخی از مدیریت های دولتی و چشم امید دوختن به مذاکره و برجام بود و اکنون دولت باید سعی کند که ضعف و ناکارآمدی های ۷ ساله خود را تا حدی که می تواند جبران کند. مسیری را که امروز دو قوه مقننه و قضاییه دنبال می کنند به نفع مردم و در جهت تقویت دولت است تعارض و حاشیه سازی ها و دامن زدن به اختلافات تحمیل خسارت های اضافه بر مردم است.
وی تصریح کرد:با توجه به انتخابات ۱۴۰۰ متأسفانه سم پاشی ها و تخریب کاندیداهای ریاست جمهوری از همین حالا توسط برخی افراد و جناح های سیاسی آغاز شده است تجربه انتخاب های گذشته چراغ راه آینده است برای حل مشکلات کشور اولا باید سراغ کسانی رفت که در گفتار و عمل با محور ولایت زاویه نداشته باشند این همان اصل قانونی التزام عملی به اصل ولایت فقیه است سراغ کسانی رفت که توانا و کارآمد و مردمی باشند. قطعا کسانی که در گذشته بر ریل انحراف غلطیدند و حرکت کردند و کسانی که شعله فتنه را برافروختند و کسانی که امید به تلخ خنده های دشمن بستند بدترین سابقه را از خود در اذهان مردم به جا گذاشتند. اینها نه تنها مشکلات مردم را حل نکردند بلکه به عکس بر مشکلات و گره ها افزودند. مردم باید مراقب جوسازی ها و تخریب ها و فضا سازی های اینها باشند و باردیگر فریب اینها را نخورند.
 
امام جمعه ایوان ادامه داد:در استان همچنان گرانی های مضاعف و اخلال در بازار و فشار بر مردم و نابسامانی در بهداشت و نادیده گرفتن حقوق مردم ادامه دارد برخی از مدیران نسبت به این مشکلات بی تفاوتند و برخی از مدیران خود هموار کننده راه برای این ستم ها بر مردم هستند و متخلفان و عوامل نابسامانی ها با برخورداری از حمایت آنها زندگی را برای مردم این استان سخت و طاقت فرسا نموده اند. اینها مطمئن باشند که گرچه گوش های آنها فریاد مردم محرومی را که زیر فشار گرانی های مضاعف و تصنعی ساخته دست دوستان آنها له شدند را نشنیدند و نخواستند بشنوند اما قطعا شاهد عواقب این ستم خود بر مردم این استان خواهند بود و پاداش تلخ این بی انصافی های علیه مردم راخواهند دید..
 
انتهای پیام