ایلام بیدار15:32 - 1399/10/29
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

توضیحات فرمانده مرزبانی استان در مورد کشف احشام عراقی در مرزهای ایلام

سردار سپهری فرمانده مرزبانی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همکاران ما در مرز، ۴۱۷ راس احشام به ظن قاچاق کشف و بلافاصله به مراجق قضایی انعکاس دادند. بلافاصله ۱۱۳ راس دیگر در داخل خاک ایران به ظن قاچاق کشف شد.

به گزارشايلام بيدار، سردار سپهری در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه عشایر مرزبانان خوبی برای مرزها هستند، گفت: ۱۱ هزار عشایر در جدال مرزی استان بدون هیچ گونه مشکل خاصی در حال تولید محصولات دامی هستند.

وی اظهار کرد: به علت اختلاف قیمت ها در مرزها و یکسری موضوعات دیگر، طبع قاچاق احشام در ایلام بالا است به همین علت احشام از استان های دیگر به سمت ایلام و در نهایت مرزها سرریز می شود و می طلبد با این موضوع بعنوان پدیده قاچاق دام مبارزه کنیم.
 
سپهری بیان داشت: سود حاصل از این قاچاق نه تنها فقط به جیب دلالان می رود بلکه اثرات منفی ناشی از آن بر روند اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم اثر می گذارد.
 
فرمانده مرزبانی ایلام خاطر نشان کرد: بایستی طرح پلاک گذاری احشام در سایر استان ها نیز اجرا شود؛ با اجرای این کار ۸۰ درصد از میزان قاچاق احشام جلوگیری می شود.
 
وی در ادامه گفت: میزان کشفیات احشام به نسبت سال گذشته با رشد ۶ برابری همراه شده بطوریکه امسال هشت هزار و ۲۰۰ راس انواع احشام سبک و سنگین به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان در نوار مرزهای استان ایلام کشف شده است.
 
سپهری خاطر نشان کرد: نقش رسانه ها بعنوان رابط میان مردم و  مسئولان، تنویر افکار عمومی، ابهام زدایی و اطلاع رسانی، بر کسی پوشیده نیست و انتظار می رود قبل از انتشار مطالب، صحت اخبار پیگیری شود چرا که مسائل امنیتی پیچیدگی خاص خود را دارد.
 
وی در ادامه در خصوص حواشی کشف احشام عراقی نیز گفت: همکاران ما در مرز، ۴۱۷ راس احشام به ظن قاچاق کشف و بلافاصله به مراجق قضایی انعکاس دادند. بلافاصله ۱۱۳ راس دیگر در داخل خاک ایران به ظن قاچاق کشف شد.
 
وی یادآور شد: هر قاچاقی مراحل خاص به خود را دارد و تا انجام مراحل بعدی، باید روال قانونی خود را طی نماید، در خلال رسیدگی به این موضوع، از طرف کشور عراق مطلع شدیم که این احشام متعلق به عشایر عراقی است و بعد از طی مراحل احشام تحویل آنان شد. 
 
وی افزود: سال گذشته ۶۶ مورد احشام عراقی در داخل خاک ایران کشف شد که بدون طی تشریفات و هیچ مشکلی تحویل عراقی ها شد، امسال نیز ۱۱ مورد کشف داشتیم که بدون مشکل خاصی در اختیار عشایر کشور عراق قرار گرفت.
 
فرمانده مرزبانی ایلام تصریح کرد: از عشایر غیور می خواهیم که اجازه ندهند عده ای فرصت طلب در پوشش جامعه عشایری اقدام به قاچاق و یا فرافکنی کنند.
 
 
انتهای پیام/ر