ایلام بیدار08:29 - 1399/10/27
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام:

بازگشایی استخرها منوط به ابلاغ وزارت بهداشت است

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: بازگشایی استخرها در استان منوط به دستورالعمل وزارت بهداشت و تصمیم ستاد کروناست که تاکنون ابلاغ نشده است و این اماکن تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل هستند.

به گزارشايلام بيدار،مظفر علی شائی"،مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت:  استخرها جزو مشاغل گروه سه و چهار بوده که در وضعیت آبی قادر به فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به بهبودی نسبی شرایط کرونا و قرار گرفتن استان در  وضعیت آبی، احتمال بازگشایی این مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد اما تاکنون دستورالعملی از سوی ستاد کرونا ابلاغ نشده است.

علی شائی یادآور شد: با شیوع کرونا، از اسفند سال گذشته با دستور ستاد کرونا فعالیت استخرها تعطیل بوده است و این مشاغل متحمل خسارت شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: روز گذشته نشستی در این خصوص برگزار شد که بر اساس آن با ابلاغ دستورالعمل بازگشایی استخرها در سطح استان بتوان بر نحوه فرآیند پروتکل ها، ضدعفونی مداوم آب و فضای استخر نظارت شود.

علی شائی افزود: برای بازگشایی استخرها قبل از شروع فعالیت باید از مرکز بهداشت شهرستان استعلام مربوطه صورت گیرد و پس از دریافت تاییدیه، مجوز بازگشایی استخرها صادر می شود.

استان ایلام دارای ۱۵ استخر سرپوشیده است که از این تعداد، پنج مورد مربوط به اداره ورزش و جوانان، پنج مورد خصوصی و چهار مورد نیز دولتی است.