ایلام بیدار11:58 - 1399/10/24

مسکو اتهامات آمریکا علیه ایران را بی‌اساس خواند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اتهام‌زنی‌ جدید وزیر خارجه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران را «بی‌اساس» خواند.

به گزارشايلام بيدار، وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ادعاهای اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره ارتباط جمهوری اسلامی ایران با شبکه تروریستی «القاعده» را «بی‌اساس» خواند.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی در واشنگتن مدعی ارتباط ایران با القاعده شده و حتی پا را فراتر نهاده و مدعی مشارکت ایران در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تأکید کرد که اظهارات پامپئو مبنی بر اینکه ایران به پناهگاه القاعده تبدیل شده، بی اساس است و اینکه مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد چنین همکاری ندارد.

پیش از این «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه، اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران را «ساختگی» توصیف کرده بود.

وی در صفحه توییتر خود در واکنش به این ادعاهای بی‌اساس نوشت: « همه تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.»

گروه تروریستی القاعده توسط «اسامه بن‌لادن» شهروند سعودی در سال‌های ۱۹۸۰ تشکیل شد. این گروه تروریستی با حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای مقابله با شوروی سابق تشکیل شده بود.

انتهای پیام/ک