ایلام بیدار13:36 - 1399/10/23
دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان خبرداد؛

هزینه کرد 25 میلیونی بنیاد علوی برای تکمیل پل جزمان هلیلان

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان گفت: بنیاد علوی ۲۵ میلیارد ریال برای تسریع در تکمیل پل جزمان هلیلان بعنوان مهم ترین مسیر ارتباطی بخش جزمان با مرکز شهرستان هزینه کرده است.

به گزارشايلام بيدار، "احمد همتی" دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی ۱۴ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت هنرستان هشت کلاسه شهر کهره هلیلان با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده است.

وی در خصوص حذف مدارس کانکسی در شهرستان هلیلان افزود: تفاهم‌نامه ای بین بنیاد علوی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام بنابر حذف مدارس کانکسی تا پایان سال ۹۹ امضا شده است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان تاکید کرد: مقرر شده است تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید پرونده مدارس کانکسی در این شهرستان بسته شود.

همتی یادآور شد: بنیاد علوی همچنین پنج میلیارد ریال برای تکمیل گازرسانی به مدارس هلیلان تخصیص داده است.

وی از تدوین برنامه های فرهنگی و اجتماعی بنیاد علوی و ایجاد سرای پیشرفت کودک در هلیلان خبر داد و اضافه کرد: هدف از تاسیس این مرکز آموزش توسعه مبانی اعتقادی و کارآفرینی در سطح کودکان و نوجوانان سراسر شهرستان است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان تاکید کرد: ساخت مسکن ارزان قیمت برای زوج های جوان فاقد مسکن، پرداخت کمک هزینه جهیزیه به ۹۱ زوج جوان و تاسیس مراکز مشاوره ازدواج جوانان از دیگر برنامه های فرهنگی بنیاد علوی در هلیلان است.

همتی در مورد پروژه ساخت مسجد و مدرسه روستای ورمله نیز اظهار داشت: بنیاد علوی این ۲ پروژه را توسط گروه‌های جهادی تکمیل می‌کند. 

 

انتهای پیام/ر