ایلام بیدار09:41 - 1399/10/23
رییس هیات بیلیارد؛

فدراسیون و اداره ورزش و جوانان ایلام از بیلیارد حمایت کنند

رییس هیات بیلیارد ایلام گفت: با توجه به استقبال مردم این استان، فدراسیون و اداره ورزش و جوانان ایلام باید در حد توان خود از بیلیارد حمایت کنند.

به گزارشايلام بيدار، "سعید مرادی"، رییس هیات بیلیارد ایلام گفت: هرچند هیات بیلیارد در استان نوپاست اما با استقبال خوبی از طرف علاقه مندان مواجه بوده و نیازمند سالن اختصاصی است.

وی اظهار کرد: ۸۰ ورزشکار سازمان یافته در بخش مردان در این رشته فعال هستند اما حضور زنان با توجه به فراهم نبودن شرایط مناسب، کمرنگ است.

مرادی افزود: زنان تنها در زمان بازگشایی دانشگاه و بدلیل وجود میز بیلیارد در سالن های ورزشی در این رشته بصورت تفریحی فعالیت می کنند.

رییس هیات بیلیارد ایلام گفت: ورزشکاران غیرسازمان یافته این رشته در ایلام قبل از شیوع کرونا روزانه بیش از ۸۰ نفر و ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در باشگاه ها فعالیت داشتند اما در زمان اپیدمی فعالیت ها تعطیل شده است.

مرادی تصریح کرد: با تغییر وضعیت استان به آبی بتدریج فعالیت این رشته نیز با برنامه ریزی و رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود.

 وی یکی از مشکلات همه هیات های استان را نداشتن حامی مالی عنوان کرد و گفت: با توجه به استقبال مردم این استان، فدراسیون و اداره ورزش و جوانان ایلام باید در حد توان خود از بیلیارد حمایت کنند.

رییس هیات بیلیارد ایلام اظهار داشت: خرید تجهیزات از جمله میز بیلیارد پر هزینه است و سال گذشته قیمت هر میز ۸۰ میلیون تومان بوده که امسال این هزینه ها افزایش پیدا کرده است.

 مرادی با بیان اینکه دفتری برای این هیات در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: این ورزش به یک سالن اختصاصی برای ادامه فعالیت در ۲ بخش زنان و مردان نیازمند است.

وی تاکید کرد: این ورزش توانسته است جایگاه مناسبی در کشور بدست آورد و این جایگاه را باید با شناساندن و گسترش آن حفظ کرد.

رییس هیات بیلیارد ایلام به تسهیلات کرونا نیز اشاره کرد و گفت: تمامی باشگاه های این رشته ورزشی باتوجه به شیوع کرونا تعطیل است و تسهیلات پرداختی به باشگاه داران، خسارت های بالای اقتصادی آنها را جبران نمی کند.

مرادی با بیان اینکه ایلام دارای پنج باشگاه خصوصی در بخش مردان است، افزود: تیرزاد آزادی پور ۱۶ ساله به اردوی تیم ملی دعوت شد که این اردو با شیوع کرونا لغو شد اما با توجه به پیگیری های اخیر قرار است با بهتر شدن اوضاع از سرگرفته شود.

انتهای پیام/ک