ایلام بیدار08:31 - 1399/10/22

جنگندگی برای پیشرفت انقلاب اسلامی

تا زمانی که بدنه جوان کشور، درکی از فضای پیش رو نداشته باشند و آرایشی جنگی برای پیشرفت کشور نگیرند، گره های حکمرانی گشوده نخواهد شد.

"محمد مجید فولادگر"،در یادداشتی تحت عنوان "جنگندگی برای پیشرفت انقلاب اسلامی" نوشت:  پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی شاید اولین و مهمترین گام برای پیشرفت انقلاب، روحیه محکم، با اقتدار، مصمم، امیدوار، مومنانه و جهادگرانه باشد. این روحیه، فراتر از تلاش برای آینده ای بهتر در میدانی آرام است، بلکه متضمن تقابل و نبرد طاقت فرسا ست، متضمن جنگ است که هم شکست و خسارت دارد هم فتح و منفعت و قطعا به خون آمیخته است. قرن ها ست، فضای جهانی شاهد نبردی سخت و سهمگین برای توسعه کشورها ست و ما برای نیل به اهداف متعالیِ انقلاب اسلامی باید به این درکِ عمیق و دقیق دست یابیم و عملیات های جنگی هوشمند برای پیشرفت کشور را طراحی کنیم. در این میدان نه کشوری به ما کمک می کند و نه دانش و علم و فناوری خود را در حوزه های استراتژیک با ما به اشتراک می گذارد. در این نبرد، دل خوشی به تعاملات جهانی ساده انگاری ست و تنها واقعیتی که در نقاط اصلی و بحرانی رقابت تمدنی وجود دارد، ایجاد مانع و طراحی و پیاده سازی تهاجم های همه جانبه‌ی اقتصادی، علم و فناوری، اجتماعی و فرهنگی است. مصادیق آن را نیز اکنون آشکارا در حوزه های امنیتی و نظامی، سلامت، انرژی، ساز و کارهای تجاری و ... می توان مشاهده کرد. 

آرایش جنگی اراده ها؛
تا زمانی که بدنه جوان کشور یا همان نیروهای پیشران گام دوم انقلاب، درکی این چنین از فضای پیش رو نداشته باشند و آرایشی جنگی برای پیشرفت کشور نگیرند، گره های حکمرانی گشوده نخواهد شد. تنها اراده های قدرتمند، خلاق و با تدبیر است که گره گشایی می کند در غیر اینصورت نیروهای ضعیف و کم رمق، یا از پس حل مسائل برنمی آیند و یا گره های موجود را کورتر می کنند. دولت جوان انقلابی یعنی آوردگاه مردان و زنانی خلاق و فعال که مومنانه و مجاهدانه بار سنگین پیشرفت کشور را به دوش می کشند و برای حرکت امن جامعه در مسیر قله های امید و رفاه، می جنگند، با محدودیت ها و خطرات و سختی ها دست و پنجه نرم می کنند و از بذل مال و جان دریغ ندارند. 

حکمرانان گام دوم؛
اگر میدان را این چنین تصویر کنیم، الزامات بسیاری پدید خواهد آمد. در این صورت پست و جایگاه مدیریتی، مطلوب و دل فریب نیست بلکه دشوار و پر خطر و طاقت فرسا ست. حکمرانان گام دوم انقلاب باید زیر تیغِ تیزِ انتقادها و چشمِ تیزبینِ نظارت ها و محکِ دقیقِ ارزیابی ها، روز را به شب برسانند و به تمام مردم و همه کسانی که در مسیر رسیدن به قله ها، فدا شده اند، پاسخگو باشند. 
اگر چنین اکوسیستمی در گام دوم خلق کنیم، آنگاه می توانیم ادعا کنیم که در مسیر ماموریت جهانی و تمدنی انقلاب قرار داریم. در این صورت، کسی عطش قدرت نخواهد داشت و برعکس، مناصب پر چالشِ مدیریتی، افراد و نیت ها و اراده ها را ممیزی خواهند کرد و افرادی به میدان می آیند که حاضرند خالصانه برای پیشرفت انقلاب اسلامی بجنگند. جنگجویان پیشرفت، امنیت و عزت و رفاه را برای تمام ایرانیان به ارمغان می آورند، همان طور که حاجقاسم سلیمانیبا سپاه قدس در خارج از مرزها، پیش دستانه و آینده نگرانه، ناامنی و جنگِ درون مرزها را مهار کرد، مدافعان پیشرفت، مرزهای اقتصادی و اجتماعی ایران را توسعه خواهند داد. اگر چنین حکمرانانی سرکار بیایند، زنجیره ای از گشایش های اقتصادی و اجتماعی آغاز خواهد شد و منتفع ترینِ مردم نیز، مستضعف ترین آنان خواهند بود و کفه امکانات کشور به سمت دهک های ضعیف سنگینی خواهد کرد.
در این صورت می توان مدعی امتداد راه ابر قهرمان ملت ایران شد ...
اندر سر ما خیال عشقت  
هر روز که باد در فزون باد
 

انتهای پیام/ک