ایلام بیدار08:19 - 1399/10/18
استاد دانشگاه لبنان مطرح کرد؛

اسرائیل از حضور «حاج قاسم» در کنار چه کسی می‌ترسید؟

استاد دانشگاه لبنان گفت: ملت لبنان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی به شدت ناراحت شدند و همانند شنیدن خبر رحلت امام خمینی در غم و اندوه بودند و احساس فقدان برادر بزرگی را داشتند.

به گزارشايلام بيدار، محمد شمس استاد دانشگاه لبنان که مهمان امروز مجله رادیویی "سلام سردار" بود اظهار کرد: یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی می دارم چرا که سردار سلیمانی چهره بین المللی و موسس محور مقاومت است و این جبهه بزرگ با استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی مبارزه می کند، همچنین یاد و خاطر شهید ابومهدی المهندس را نیز گرامی میدارم، شهیدی که خون خود را در راه مبارزه با گروه های تکفیری و تروریسمی که کل منطقعه را قرار داده بود جان خود را فدا کرد.

وی افزود: هدف گروه های تکفیری-تروریستی به محصاره درآوردن تمام کشورهای مسلمان منطقه بود و این گروه ها عامل اجرای نقشه های صهیونیست‌ها بودند، 

این استاد دانشگاه لبنان بیان کرد: شهید حاج قاسم حامی همه محور مقاومت بود چه مقاومت منطقه و چه مقاومت بین المللی، سردار سلیمانی تنها در ایران، عراق و سوریه فعالیت نمی کرد بلکه وی رکنی اساسی در مقاومت ملت لبنان مقابل رژیم صهیونیستی بود و سخن سید حسن نصرالله فراموش نمی شود که گفت حاج قاسم در جنگ 33 روزه در بیروت بود و این جنگ را فرماندهی می کرد.

شمس عنوان کرد: در واقع وجود حاح قاسم در بیروت و در کنار حزب الله عامل اصلی پیروزی سال 2006 در مقابل رژیم صهیونیستی بود، حضور حاج قاسم صرفا حضور سیاسی و نظامی نبود بلکه در همه جنبه ها به ویژه از لحاظ روحیه دهی به نیروها نیز نقش موثری داشت.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی یک فرماندهی نظامی، سیاسی، معنوی و جامعی داشت و به غیر از یک روز که برای تبادل اطلاعات به جمهوری اسلامی برگشته بود همه مدت جنگ را در ضاحیه جنوبی بیروت در کنار ملت لبنان حضور داشت، وقتی حمله رژیم صهیونیستی به لبنان آغاز شد حاج قاسم گفت که نمیتواند تحمل کند که لبنان تحت حمله باشد و او خارج از لبنان منتظر بماند.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: دلسوزی زیادی نسبت به مسلمانان داشت و مصداق بارز آیه اشدا علی الکفار و رحما بینهم بود، رژیم صهیونیستی از حضور سردار سلیمانی مطلع بود و این حضور وحشت به دل صهیونیست‌ها می‌انداخت، دشمن اسرائیلی از حضور شخصی مانند حاج قاسم در کنار سیدحسن نصرالله به شدت در هراس بود.

شمس اشاره کرد: روابط برادرانه و صمیمی بین سیدحسن نصرالله و حاح قاسم سلیمانی وجود داشت و حاج قاسم به پیروزی و موفقیت سیدحسن نصرالله ایمان داشت.

استاد دانشگاه لبنان گفت: ملت لبنان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی به شدت ناراحت شدند و همانند شنیدن خبر رحلت امام خمینی(ره) در غم و اندوه بودند و احساس فقدان برادر بزرگی را داشتند.

رادیو مقاومت صدای گفتمانو مکتب سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ابتدای دی ماه تا پایان آن از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز قابل دریافت بوده و مخاطبان می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۵۵ با برنامه‌های راید مقاومت در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ک