ایلام بیدار08:55 - 1399/10/17
صداهای مهیب همچنان به گوش می رسد؛

از چرداول تا دره شهر؛ صداهای مهیب از زیر زمین به گوش می رسد

صداهای مهیب که تا سال گذشته در چرداول به گوش می رسید امسال درروستای عباس آباد دره شهر به گوش می رسد امری که نشان از فعالیت های زمین شناسی دراستان ایلام دارد.

به گزارشايلام بيدار، زلزله کرمانشاه یکی واقعه تلخ بود که باعث از دست رفتن جان هموطنانمان شد واز این رو تاثیرهایی را در استان ایلام برجای گذاشت ، بعد از آن زلزله بود که صداهای مهیب در شهر سرابله گوش می رسید وتیم های مختلفی مشغول کار برروی آن شدند.

بعد از بررسی های مختلف مشخص شد که منشا صداهای شهر سرابله مشخص شد فعالیت لایه های زیر زمینی منشا صداها هست وخطری مردم را تهدید نمی کند واگر لازم شد اقدام به تخلیه شهر می شود.

همچنین با در نظر گفتن اعتباری مقرر گردید تا این مشکل توسط کارشناسان زمین شناسی حل شود از سال گذشته خبری از آن صداهای مهیب نشد تا اینکه طی روزهای گذشته مشخص شد این صداهای مهیب به دره شهر وروستای عباس آباد سفر کرده است.

صداهای مهیب این بار در دره شهر و روستای عباس آباد این شهرستان به گوش می رسید که تیم های ارزیابی را به این شهرستان کشانده است.

اثری از انفجار در روستای عباس آباد نیست / صدای مهیب از زیر زمین می آید

طی روزهای گذشته خبرهایی  مبنی بر وقوع صدای مهیب همراه با لرزش شدید منازل در روستای عباس آباد منتشر شد، که این صدا و لرزشها در این روستا ادامه پیدا کرد که باعث حضور تیم های ارزیاب در این منطقه شد

فرماندار دره شهر در گفتگویی وقوع این صداها را احتمالا انجام حفاری‌های مربوط به راه‌سازی و حفر تونل در استان لرستان هم‌مرز با این روستا و نیز شهرستان آبدانان عنوان کرده است

این درحالی است که با توجه به اینکه روستاهای زیادی در مسیر این پروژه ها وجود دارد ،صدای مهیب فقط در عباس آباد به گوش میرسد و همین موضوع این احتمال را کم رنگ می کند

یکی دیگر از احتمالات موجود حفاری های غیرمجاز در این منطقه است که با رصد نیروی انتظامی تاکنون موردی مشاهده نشده است

برخورد سازند گچساران با سفره های زیر زمینی دلیل صدای مهیب در عباس اباد است

"امین پناهی" دکترای زمین شناسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در دره شهر گفت:صداهای مهیبی که طی دو روز گذشته در عباس اباد بگوش می رسد در سمت جنوب غربی این روستا اتفاق می افتد.

وی افزود: این قسمت از روستا داری سازند گچساران  با لایه های مارتی خاکستری و قرمز رنگ است که به دلیل نفوذ اب و سولفاته شدن انحلال پیدا میکنند.

 پناهی بیان داشت: این انحلال باعث نشست سازند گچساران و برخورد ان با سفرهای اب زیر زمینی می شود که صدای مهیبی نیز از ان بگوش می رسد و چون اتفاق در زیر زمین رخ می دهد نشانه ای از ان روی زمین قابل مشاهده نیست.

هرچند این موضوع همچنان در حال ارزیابی است اما چیزی که عیان است هیچگونه اثری از انفجار تا شعاع چند کیلومتری این روستا مشاهده نشده وصداهایی در زیر زمین باعث این اتفاق است

موضوعی که در شهرستان چرداول  و روستای تلخاب شهرستان بدره سالهای گذشته اتفاق افتاده است

خوشبختانه علیرغم لرزشهای اخیر هیچگونه خسارت جانی و مالی به اهالی دومین روستای بزرگ دره شهر وارد نشده و تیمهای واکنش سریع هلال احمر،شبکه بهداشت و نیرو انتظامی در این منطقه حضور دارند

 

 

انتهای پیام/ر