ایلام بیدار09:29 - 1399/10/15
ازدواج به سبک زوج جوان چرداولی؛

بسته بهداشتی جای شام عروسی را گرفت / ضرورت ترویج ازدواج آسان

زوج جوان چرداولی در اقدامی خداپسندانه هزینه عروسی خود را صرف تهیه بسته های بهداشتی برای عموم مردم کردند.

به گزارشايلام بيدار، کرونا این مهمان ناخانواده که این روزها در همه جا پیدا می شود وکارها را به کسادی کشانده که کم کم باید به فکر تدبیری به حل آن بود تا بتوان مشکلات از مشکلات مردم کم کرد.

یکی از حوزه هایی که از کرونا آسیب دیده است ازدواج است که با تعطیلی تارلارها دیگر صدای ساز عروسی کم تر به گوش می رسد وبا گران شدن کالاها ومشکلات اقتصادی مردم وهمچنین ترویج ازدواج های به سبک غربی  می توان گفت که میل زوج های جوان به ازدواج کم تر شده وبنیان خانواده ها که از اصلی ترین عوامل قدرت نظام جمهوری است در خطر است.

دراین روزها که فضای جامعه کرونایی شده باید ازدواج آسان را ترویج داد واز زوج هایی که ازدواج را آسان تر کرده اند حمایت کرد که دراین روزها زوج جوان از روستای «کل کل» در بخش مرکزی شهرستان چرداول در اقدام جالبی به جای شام عروسی بسته های بهداشتی را بین مردم توزیع می کند.

این زوج در اقدامی خداپسندانه هزینه عروسی خود را صرف خرید اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا کرده اند.

"سجاد جمشیدی"  این زوج جوان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:  با خانواده تصمیم گرفتیم به جای هزینه عروسی آن را صرف مقابله با ویروس کرونا کنیم تا زندگی خود را بادعای مردم شروع کنیم.

وی اظهار کرد: با همکاری وهمفکری خانواده وتعدادی از جوانان تعداد 600 بسته بهداشتی تهیه وبین مردم روستا توزیع شد.

جمشیدی در ادامه گفت: استقبال مردم از این اقدام ودعای خیر مردم باعث شد تا زندگی خود را در پناه توسل به ائمه و حرکت در راستای ولایت شروع کنیم.

حجت الاسلام احمدی امرایی امام جمعه چرداول گفت: ازدواج امر مقدسی است که امروز همه باید به فکر آن باشند ودر راستای آسان تر کردن آن تلاش کنند.

وی افزود: این اقدام زوج جوان از روستای کل کل در آسمان ارزشمند است ومی تواند الگویی باشد برای جوانان تا زندگی را کارهای خیر شروع کنند.

امرایی در ادامه گفت: مسئولین با فکر مسئله ازدواج وحمایت از زوج های جوان باشند ، همچنین با توجه به فعالیت های دشمن در راستای ترویج ازدواج به سبک غربی رشد جمعیت کشور روبه سالمندی می رود و سرمایه های جوان روز به روز کاهش می یابد.

این اقدام زوج جوان چرداولی می تواند حامل پیام ازدواج آسان ونگاه ویژه به مسئله ازدواج حتی در شرایط کرونایی باشد.

 

 

انتهای پیام/ر