ایلام بیدار07:26 - 1399/10/15

سردار سلیمانی ریشه‌کن‌کننده توطئه قرن بود

همایش علمی «رسانه و مکتب سلیمانی» صبح امروز یکشنبه ۱۴ دی با حضور رییس صدا و سیما، زینب سلیمانی فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تعدادی دیگر از مدیران و مسئولان کشور برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، همایش علمی «رسانه و مکتب سلیمانی» صبح امروز ۱۴ دی با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما، پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی، غلامعلی حداد عادل، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی و زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی افتتاح شد.

پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: خدا رو شکر می کنیم به همان خاکی تعلق داریم و در همان هوایی تنفس می کنیم که این بزرگان در آن زندگی و تنفس کرده اند. اگر در حادثه کربلا داستان علمدار را سینه به سینه شنیدیم و به یاد ابوالفضل العباس اشک ریختیم امروز سلیمانی را درک کردیم که به علمدار دوران مبدل شد و تا جانی در بدن داشت همانند علمدار کربلا به جهاد پرداخت. اسطوره شجاعت سردار سلیمانی سینه به سینه به نسل های بعد منتقل خواهد شد و نام و یادش در کتاب های مختلف نقل خواهد شد اما ما او را از نزدیک دیدیم و لمس کردیم.

وی ادامه داد: اما یکسال است که صدای گرم و دلنشینش را نشنیده ایم. امروز یکسال است که علمدار را نداریم و دست علمدار بر زمین افتاده است اما اکنون شهید سلیمانی زنده تر از هر زنده ای با ماست. اگر روزی سردار سلیمانی را دشمنان بهتر و بیشتر از دوستان می شناختند امروز همه دنیا از شهید سلیمانی می گویند. امروز قاسم سلیمانی خود یک علم و مکتب است؛ مکتب او یعنی وفا و ایثار، یعنی جان بر سر هدف نهادن و ... .

جبلی یادآور شد: هدف همایش علمی «رسانه و مکتب سلیمانی» شناخت سردار سلیمانی به مثابه یک رسانه و شناخت رسانه از منظر سلیمانی است. در این همایش ۱۸ داور در تخصص های مختلف ۶۱ مقاله را داوری کردند. کمیته علمی نیز جلسات مختلفی را برگزار کرد و اعضای محترم کمیته نگاه دقیق علمی در همایش را مورد تاکید قرار دارند. همچنین علاوه بر برنامه اختتامیه و افتتاحیه نشست های مختلفی درباره رسانه و شناخت مکتب سردار سلیمانی ظرف این ۲ روز برگزار خواهد شد.

در ادامه همایش علی عسکری رئیس رسانه ملی طی سخنانی درباره لزوم شناخت مکتب سردار سلیمانی بیان کرد: این اجلاس یک اجلاس علمی برای تحقیق درباره شخصیت سردار بزرگ سلیمانی و مکتب وی که ملحم از شخصیت ایشان است، خواهد بود. تشکر می کنم از شهاب اسفندیاری رییس دانشکده صدا و سینما که همت کردند این سمینار علمی را در دانشکده صدا و سیما طراحی کردند تا دانشجویان و محققان درباره این شخصیت بزرگوار و قهرمان ملی ما تحقیق کنند و دستاورد این تحقیق را برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به کار بندند.

وی افزود: سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به رهبر انقلاب، مسلمانان و بزرگواران محترم تسلیت می گویم و رحلت بزرگوار مجاهد آیت الله مصباح یزدی را نیز به حوزه های علمیه و جهان اسلام تسلیت می گویم. در ابتدای بحثم می خواهم به این نکته اشاره کنم که وقتی خبر شهادت این سردار را شنیدم این آیه به ذهنم متبادر شد «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا». کسی که اهل تقوا باشد خدا برای او درها را می گشاید و او اهل تقوا بود. او یک انسان متقی بود اما تقوا آن چیزی است که حرکت انسان به مقتضای ایمان انجام شود. او یک انسان متقی بود و دیدید چطور انسانی که تلاش می کرد ناشناخته باشد چگونه به همه ایران و جهانیان شناخته شد. او توکل بر خدا داشت و خدا امر خودش را جاری کرد.

علی عسکری یادآور شد: شهید سلیمانی مظهر ایمان و توکل و تقوا و در خدمت امام و مکتب امام و رهبر معظم و مکتب او بود؛ چه زمانی که در دفاع مقدس تلاش می کرد به عنوان یک فرمانده مومن و مخلص و چه زمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شد و در آن دوران هم یک اقدام راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد. شهید سلیمانی آنچه که سیاست های راهبردی انقلاب بود در منطقه محقق کرد و به همه ملت های منطقه از جمله ملت عراق، سوریه، یمن، افغانستان و ... خدمت و از آنها حمایت کرد. در نهایت او سید شهدای مدافع حرم و مقاومت اسلامی شد. او زیر سایه جهاد اباعبدالله الحسین جهاد می کرد. او نوشت و گفت خدایا مرا پاکیزه بپذیر و خدا او را پاکیزه پذیرفت و سید شهدای مقاومت شد.

وی با اشاره به زمانی که خبر شهدات سردار سلیمانی  را شنیده است، بیان کرد: لحظه ای که خبر شهادت او را شنیدم، نیمه شب بود که به منزل ما زنگ زده شد و گفتند که حاج آقا مجتبی پشت خط هستند و من مطمئن شدم که حتما اتفاق مهمی رخ داده است. وقتی گوشی را گرفتم، گفتند که حاج قاسم در فرودگاه بغداد شهید شد. ما به سرعت آماده شدیم و همه معاونان موثر سازمان را صدا زدم و قبل از اذان صبح همگی اینجا بودیم. گفتم باید زینب وار مرثیه شهادت او را روایت کنیم. از آن زمان تا الان صدا و سیما حماسه و شجاعت سردار سلیمانی را پیگیری کرده است که امیدواریم خداوند قبول کند.علی عسکری: او یک فرمانده متفکر و نظریه پرداز نظامی و امنیتی در منطقه بود و به طراحی های خاص برای ملت های منطقه و ملت ایران اقدام کرد. سردار سلیمانی برانگیزاننده و تربیت کننده برترین نیروهای مقاومت در منطقه بود. او ریشه کن کننده بزرگترین توطئه قرن حاضر که همان برنامه آنها برای فتح عراق و شام توسط داعش بود، است

رییس رسانه ملی درباره این همایش توضیح داد: قصد ما این است که در این همایش با یک نگاه علمی تر و تخصصی تر به موضوع شخصیت سردار سلیمانی بپردازیم که دستمایه ای برای رسانه و ادبیات و تولید آثای مختلف توسط جوانان شود. نکته ای که از شناخت خودم نسبت به سلیمانی می خواهم عرض کنم این است که شهید سلیمانی یک کادر همه جانبه نظام و یک شخصیت چند ساحتی و انسان چند بعدی بود. به باور بنده سردار سلیمانی دارای  ۵ ساحت بود. ساحت اول او این است که او یک مومن ولایی و انقلابی بود که بیشتر روی این وجه او تاکید می شود. او دارای سجایای اخلاقی کاملی بود. او معتقد به ولایت فقیه و تبعیت کامل از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود. مولفه دیگر او این بود که به شدت انقلابی بود و با جاذبه معنوی و انقلابی که داشت توانایی جذب و سازمان دهی نیروهای انقلابی را داشت.

وی در ادامه به نقل قول هایی از رهبر معظم انقلاب درباره سردار سلیمانی پرداخت و یادآور شد: ساحت دیگر شخصیت سردار سلیمانی نظامی جهادی و امنیتی بودن او بوده است که جا دارد روی این مولفه ها هم کار کنیم. بسیاری از اقدامات ایشان پنهان و مخفی بوده است و این شهادت او بود که از شخصیت او پرده برداری کرد. او یک فرمانده متفکر و نظریه پرداز نظامی و امنیتی در منطقه بود و به طراحی های خاص برای ملت های منطقه و ملت ایران اقدام کرد. سردار سلیمانی برانگیزاننده و تربیت کننده برترین نیروهای مقاومت در منطقه بود. او ریشه کن کننده بزرگترین توطئه قرن حاضر که همان برنامه آنها برای فتح عراق و شام توسط داعش بود، است.

وی تصریح کرد: ساحت دیگر سردار سلیمانی انسان سیاسی انقلابی و بسیار بابصیرت بودن وی است. او دیپلماسی انقلابی را می شناخت و دارای درک بالا و هوش سیاسی از تحولات مملکت بود. او جزو احزاب نبود اما شاغول حرکتی او امام (ره) و رهبری بود. دارای توانمندی تحلیلی از فرایند استعمار و نقشه صهیونیسم و آمریکا در منطقه بود. او در کشورهای منطقه اسلامی طراحی برای نفوذ در شخصیت ها، هنرمندان و ... را درک می کرد و تلاش می کرد آنها را خنثی کند. هوشمندی سیاسی و دیپلماسی شهید سلیمانی بود که نگذاشت آمریکایی در عراق و سوریه و لبنان بتوانند کار خودشان را انجام دهند.

علی عسکری ادامه داد: ساحت دیگر شهید سلیمانی ساحت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی او است. بصیرت اقتصادی برای مقابله با فتنه های اقتصادی لازم است و ایشان در این زمینه هم بصیرت فوق العاده ای داشت و مقاومت اقتصادی را لازمه مقاومت ملی در ملت های منطقه می دانست و تدبیرها و برنامه های ویژه ای در این حوزه داشت و در ایجاد مراودات اقتصادی بین کشورهای اسلامی مانند ایران و عراق، ایران و سوریه، ایران و لبنان، ایران و افغانستان و ایران و ونزوئلا مدبرانه عمل کرد. هویت بخشی به جبهه مقاومت و گفتمان سازی و فرهنگ سازی برای جبهه مقاومت یکی از دستاوردهای سردار سلیمانی بود. هوش سرشار شهید سلیمانی که برآمده از ایمان و بصیرت او بود ربط دهنده این ساحت های مختلف و حل کننده تناقضات این ساحت بود.

رییس صدا و سیما بیان کرد: اینجاست که کسی می تواند صحنه را با کمترین هزینه های انسانی و اقتصادی بهینه سازی کند و بیشترین بهره را ببرد و اینها بود که از او یک شخصیت جهانی و قهرمان ملی ساخت. امیدواریم که از وجود مبارک ایشان، فرمانده جدید نیروی قدس و نیروهایی که در جبهه مقاومت شکل گرفته، جریان با برکت لبنان و یمن و عراق همچنین افغانستان و دیگر بلاد اسلامی بتوانند مقابل جریان سلطه بایستند و روزی را ببینیم که آمریکای کثیف از منطقه پاکسازی شود.

وی در پایان صحبت هایش تاکید کرد: شهادت سردار نقطه عطفی در جنایت های آمریکا و رییس جمهور پلید و جنایتکار آمریکا شد که دستور شهادت ایشان را داد. ضمن طلب مغفرت برای روح این شهید والامقام از خدا می خواهیم پرچم مقدس این کشور را از دست مقام ولایت به دست امام زمان (عج) برساند.

انتهای پیام/ک