ایلام بیدار09:09 - 1399/10/11
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت:

پیش بینی برداشت ۱۶۵ هزار تن ذرت در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۶۵ هزار تن ذرت دانه ای و علو فه ای در سطح شهرستان دهلران برداشت شود.

به گزارشايلام بيدار،

علی غلامی"،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۶۵ هزار تن ذرت دانه‌ای و علو فه ای در سطح شهرستان دهلران برداشت شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ تن کود اوره بین کشاورزان شهرستان دهلران برابر قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان توزیع شده و کمبودی در خصوص توزیع کود در شهرستان نداریم.

غلامی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از دانه روغنی کلزا در استان ایلام در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: امسال ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفته که پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تن کلزا در شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ درصد محصول استراتژیک گندم استان در شهرستان دهلران تولید می‌شود، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده و امسال هم ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دهلران به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران، به بیش از ۱۰۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اشاره و اضافه کرد: ارزش محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرستان سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.