ایلام بیدار08:18 - 1399/10/10

استقرار انواع جنگنده‌ها و سامانه‌های موشکی چین در مرز با هند

یک مقام نظامی ارشد هند از تحرک سنگین ارتش هند و استقرار انواع جنگنده‌ها و سامانه‌های موشکی این کشور از جمله سامانه «اس-400» در مرز با هند خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، یک مقام بلند پایه ارتش هند از تحرکات نیروی هوایی چین و استقرار موشک‌ها و رادارها این کشور در مرز «لاداخ شرقی» خبر داد.

به نوشته وبگاه هندی«ای ان آی»«مارشال بهادرا» مقام ارشد نظامی هند روز سه شنبه با اشاره به این مطلب گفت که چین در امتداد خط کنترل (LAC)  شمار زیادی رادار، موشک‌های سطح به هوا سطح به سطح مستقر کرده است.

به گفته این مقام هندی، نیروی هوایی چین هواپیماهای جنگنده بومی خود از جمله «جی-10»، «جی-20»  و «سوخو-30» ساخت روسیه را در تبت نزدیک مرز هند مستقر کرده است. این کشور همچنین سامانه‌های  دفاع هوایی «اس-400» را نیز فعال کرده است.

نیروی هوایی هند نیز برای تقابل احتمالی جنگنده‌های شکاری خود از جمله «رافائل» و «میگ- 29» را در بخش لاداخ در پایگاه‌های مختلف مستقر کرده و آماده پاسخگویی به چین است. این مقام ارشد نظامی هند تاکید کرد که این کشور تمام اقدامات لازم را انجام داده است.

وزیر دفاع هند چندی قبل  از عدم رفع تنش مرزی با چین در مذاکرات جدید با این کشور خبر داد. «راجناث سینگ» وزیر دفاع هند طی سخنرانی در مجلس این کشور در این زمینه گفت که موضوع تنش مرزی بین هند وچین تا کنون حل نشده و راه حل‌های ارائه شده دو طرف قابل قبول نبوده است.

 وی با اشاره به این که هر دو کشور خواستار برقراری ثبات در مرزها هستند مدعی شد که  چین تعداد زیادی نیرو و مهمات را در مناطق مرزی مستقر کرده است. وزیر دفاع هند گفت که  در واکنش به اقدام چین نیروهای مسلح هند نیز در نقاط مرزی استقرار یافته‌اند. 

این در حالی است که  پکن از دهلی نو خواسته تا تلاش‌های مشخصی برای بهبود وضعیت در منطقه انجام دهد و اطمینان حاصل کند که دو کشور از طریق مسیرهای دیپلماتیک و نظامی با یکدیگر در ارتباط هستند. مقامات هندی چندی قبل از شدت تنش بین نیروهای این کشور با چین خبر دادند.

انتهای پیام/