ایلام بیدار09:32 - 1399/09/13
سرکنسول ایران در ترکیه:

مجازات عاملان ترور شهید فخری‌زاده حق طبیعی ایران است

سرکنسول ایران در استان «ارزروم» ترکیه ضمن اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی، تصریح کرد، ایران دفاع از خود را حقی طبیعی می‌داند و عاملان این ترور مجازات خواهند شد.

به گزارشايلام بيدار، «سجاد سلطان زاده» سرکنسول ایران در استان «ارزروم» ترکیه در گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» پیرامون شهادت «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران گفت، تروریست‌ها و خائنان با این ترور تنها قلب دانشمند ایرانی و ملت آن را هدف نگرفتند بلکه تمام جامعه بین‌الملل و دانشگاهیان آن را هدف قرار دادند.

وی ضمن قدردانی از موضع واضح ترکیه در رابطه با این ترور، تصریح کرد، ایران از توطئه‌های دشمنان صلح و امنیت در منطقه و جهان آگاه است، دفاع از خود را حقی طبیعی می‌داند و عاملان این اقدام خصمانه مجازات خواهند شد.

سلطان‌زاده در ادامه به خدمات با ارزش شهید فخری‌زاده در صنعت دفاعی و نقش مهم وی در تولید واکسن کرونا پرداخت و گفت: ادله و شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر آنکه رژیم صهیونیستی این اقدام تروریستی و غیرانسانی را برنامه‌ریزی، پشتیبانی مالی و اجرا کرده است.

وی تأکید کرد، رژیم صهیونیستی حامی و مسبب بسیاری از اقدامات تروریستی و قتل و ترور در تمام جهان بویژه کشورهای اسلامی است و ترور شهید فخری‌زاده تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

انتهای پیام/ک