ایلام بیدار00:05 - 1399/09/10
رئیس پلیس راه ایلام خبر داد؛

فعالیت ۳۲ اکیپ گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی ایلام

رئیس پلیس راه ایلام از فعالیت ۳۲ اکیپ گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی ایلام خبر داد و گفت: طرح زمستانی پلیس راه ایلام از ۲۲ آذر آغاز می شود.

به گزارشايلام بيدار،"رضا همتی زاده "،رئیس پلیس راه ایلام گفت با توجه به آغاز فصل سرما و بارش نزولات جوی، طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه استان از ۲۲ آذر در حوزه جاده های برون شهری استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: از هم اکنون تمامی رانندگان ضمن بازدید فنی از وسیله نقلیه خود، تجهیزات اجباری مورد نیاز فصل زمستان را مهیا و در وسایل نقلیه خود قرار دهند.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: تمامی وسایل نقلیه بایستی دارای برف پاک کن سالم و سیستم گرمایشی مناسب و همراه داشتن زنجیر چرخ تا پایان طرح زمستانی در اواخر اسفند ماه سال جاری باشند.

همتی زاده تاکید کرد: هدف از اجرای طرح خدمات رسانی سریع به مردم در شرایط خاص سخت و بحرانی در زمستان برای تسهیل در ترددهای جاده ای و ارتقاء ضریب ایمنی تردد است.

وی از فعالیت ۳۲ اکیپ گشتی پلیس راه در طول اجرای طرح گفت و بیان کرد: از هم اکنون تمامی راهدارخانه ها و تعدادی از تیم های ویژه گشتی پلیس راه در حالت آماده باش قرار گرفته اند و به صورت شبانه روزی در گردنه ها و مسیرهای مستعد حوادث ناشی از شرایط جوی مستقر هستند.

همتی زاده گفت: در اجرای این طرح سایر دستگاه های خدمت رسان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهر سازی، هلال احمر و فوریت های پزشکی و مدیریت بحران استانداری با پلیس راه همکاری خواهند کرد.

وی در پایان ضمن تاکید بر موضوع ایمنی در سفرهای زمستانی گفت: با توجه به تقارن وضعیت خاص جامعه ناشی از انتشار ویروسکرونابا فصل زمستان، حتی الامکان از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.