ایلام بیدار16:10 - 1399/09/04
در هفته بسیج صورت گرفت؛

رونمایی از دو اختراع و طرح فناورانه کاربردی بسیج در ایلام

دستگاه مولد برق بدون صدا و بدون قطعه متحرک و بدون لرزش با قابلیت تولید ۲۲۰ ولت و ۵۰ وات و اولین ماسک ضد ریزگرد در جهان در جشنواره جهادگران علم و فناوری ایلام رونمایی شدند.

به گزارشايلام بيدار، صبح امروز دستگاه های مولد برق بدون صدا و بدون قطعه متحرک و بدون لرزش با قابلیت تولید ۲۲۰ ولت و ۵۰ وات و اولین ماسک ضد ریزگرد در جهان در جشنواره جهادگران علم و فناوری ایلام رونمایی شدند.

در ادامه سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیر‌المومنین(ع) استان ایلام صبح امروز در آیین تجلیل از مبتکرین و نخبگان علمی بسیج در استان ایلام ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک معجزه ذهنی است و از امام(ره) قدر دانی می‌کنیم؛ ایشان در آن زمان این نهاد برخاسته از مردم را می‌دیدند؛ برخی افراد کوته نظر هم حس می‌کنند بسیج برای آنان مانع است و به همین دلیل هم هجمه‌هایی را وارد می‌کنند؛ از علل دشمنی دشمنان ما مقابله با نهضت نرم افزاری علمی است.

وی اظهار کرد: بسیج در فناوری و در صف اول مبارزه با استکبار پیشتاز بوده؛ بسیج یک تفکر و باطن است، تمامی انسان‌های با صفا در زیر این بیرق جمع شده‌اند تا در عرصه‌ها پیشتاز باشد.

 فرمانده سپاه امیر‌المومنین(ع) استان ایلام افزود: بسیج می‌تواند به پهناوری کل دنیا قرار گیرد؛ نسخه بی‌بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیج است.

سردار شاکرمی ادامه داد: خیلی‌ها پس از جنگ گفتند که دیگر به بسیج نیازی نیست، اما هرچه جلوتر پیش میرویم عطمت این تفکر هویدا است؛ دشمنان نمی‌توانند حضور این تفکر را مشاهده کنند و حجمه‌ها هم بر آن وارد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کرونا و دیگر شرایط سخت حضور بسیج را دیدیم و متوجه شدیم بسیج مانع نیست بلکه پیش برنده است.

سردار شاکرمی گفت: پنج آذر در قالب کمک مومنانه به صد زوج، جهیزیه 20 میلیون تومانی تعلق می‌گیرد که در سراسر استان به ارزش 2 میلیارد تومان است.

وی افزود: دانش آموز ما تمام فکرش را به کار گرفته و وسیله‌ای را اختراع کرده که در عملیات بیولوژیک کمک کار شرایط کنونی ما باشد؛ این موارد نشان از مجاهدت بسیجیان است؛ این اثر انقلاب است که امروزه ایلام با مرکزیت کشور تفاوتی ندارد.

انتهای پیام/ک