ایلام بیدار00:00 - 1399/09/02
حکایت کارآفرین ایوانی ؛

تولید زَر از خاک/ وقتی سختی‌ها در مقابل عزم و اراده زانو خم می‌کند

کشاورزوکارآفرین ایوانی توانسته است با عزم واراده راسخ خود 40هکتار از زمینهای زادگاهش راآباد کند.

به گزارشايلام بيدار،جنگ اقتصادی تمام عیار غرب و ایادی منطقه ای آنان علیه نظام جمهوری اسلامی و اعمال تحریم های ظالمانه هر چند که تلخ هستند اما با مدیریت صحیح و انقلابی می توان از این تهدید، فرصتی برای پیشرفت و اعتلای کشور ساخت. شکست برجام و عیان شدن توخالی بودن وعده های آمریکا و غرب بار دیگر اهمیت نگاه درون و توجه به توانمندهای داخلی را متذکر شد. ایده های خلاقانه در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر نیروی انسانی و مزایایی جغرافیایی و طبیعی هر منطقه تضمین کننده موفقیت طرح و گامی مطمئن برای اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده است.

شاید فوری ترین نیاز هر کشور توانایی تأمین مایحتاج غذایی باشد و دولت به صورت ویژه نسبت به برنامه ریزی و تامین اقلام استراتژیک مایحتاج غذایی کشور اقدام می کند.

ججت الاسلام حسین جعفری از مبلغان بین المللی ساکن تهران که اهل شهرستان ایوان در روستای سرتنگ است در گفتگو باخبر نگار ما اظهار کرد::یک از علایق ویژه بنده رفتن به سمت کارهای تولیدی است که در این راستا تصمیم گرفتم که در زادگاه خودم به کار کشاورزی بپردازم.

وی اظهار کرد:یر مبنای دستور مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه  گسترش دهیم و وزمینه خودکفا یی را در کشور فراهم کنیم تا از وابستگی به کشورهای خارجی در امان باشیم.

 

این کارآفرین ایوانی افزود:همه ما می‌دانیم اقتصاد وقتی سودآور خواهد شد که با هزینه کم بتوان اقتصاد را پویا کرد .

وی با طرح اقتصاد مقاومتی دیگر اقتصاد تنها در دست صنایع بزرگ و کارگاه‌های تولیدی نیست بلکه همه افراد با کارهای اقتصادی خرد و کلان می‌توانند با ورود به اقتصاد کمک کنند.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت:منطقه سرتنگ ایوان زادگاه بنده است و بیش از18سال است که از زادگاه خودم دور بوده و در تهران ساکن بوده ام.

وی بیان داشت:طبق منویات مقام معظم رهبری توجه به تولید داخل و استفاده از ظرفیتهای موجود مرا برآن داشت که به منطقه  سرتنگ ایوان بازگردم و به اتفاق خانواده ام درآنجا ساکن شوم.

این کارآفرین ایوانی تصریح کرد:منطقه سرتنگ ایوان از لحاظ جغرافیایی در وضعیت بسیار مناسبی قرار گرفته است و وجود آب در این منطقه سبب شده است که مرمان منطقه به سمت باغداری و کشاورزی روی بیاورند.

جعفری ادامه داد: اینجانب در این منطقه بیش از 42هکتار زمین داشتم که امکان استفاده و بهر برداری از ان بصورت آبی فراهم نبود.

وی اظهار کرد: در همین راستا تصمیم گرفتم با مشورت کارشناسان کشاورزی برای این زمینها چاره ای بیاندیشم که سرانجام تصمیم گرفتم که آب منطقه را به داخل زمینهای خودم و چند تن از اهالی هدایت کنم.

حجت الاسلام جعفری افزود:می دانستم که در سیر این کار با مشکلاتی روبرو خواهم شد و هدایت آب به داخل زمینها برای بنده هزینه بردار است اما تصمیم گرفتم که این کار را انجام دهم .

این کارآفرین ایوانی ابراز داشت: سرانجام پس از مدتها با صرف هزینه 120میلیون تومان آب را یه زمینها رسانده و شروع به کاشت صیفی جات و باغات نمودم و سرانجام توانستم 40هکتار از زمینهای  خودم را آبی نمایم.

این کارآفرین ایوانی گفت: در این راه از هیچ ارگانی کمک نگرفته ام و تنها بر توان مالی خودم توانستم چند کیلومتر آب را از طریق کانال هدایت نمایم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات هم اکنون منطقه نداشتن پل در مسیر ارتباطی است که هر ساله با وجود فصل زمستان تردد برایمان سخت شده است که در نظر دارم اگر ارگانهای دولتی بنده را یاری دهند .در زمینه احداث پل اقدام نمایم

.حجت الاسلام جعفری بیان کرد:در حال حاضر توانسته ام به طور مستقیم زمینه اشتغالزایی 20نفر را در مزرعه خودم فراهم نمایم که این عدد در ما ههای آینده افزایش کی ابد.

این کارآفرین ایوانی ادامه داد: می توان درزمینه پروش دام در منطقه نیز فعالیت نماییم  چرا که در این منطقه این امکان وجود دارد که دامپروی کرد که در این راستا مجوز احداث گاوداری را اخذ نموده ام که انشالله تا پایان سال احداث خواهدشد.

وی در پایان گفت:راه حل رفع مشکلات داخلی توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای داخلی است که جوانان می توانند با نگریستن به این موضوع در جامعه قدمهای استواری را بردارند.

انتهای پیام/الف