ایلام بیدار09:04 - 1399/08/26
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین:

تصمیم جدید تل‌آویو برای شهرک‌سازی ضربه محکمی به راهکار دو دولتی می‌زند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم جدید تل‌آویو برای شهرک‌سازی در جنوب شهر قدس را محکوم و تأکید کرد که این اقدامات، ضربه محکمی به راهکار دو دولتی می‌زند.

به گزارشايلام بيدار، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه یکشنبه (روز گذشته) تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث یک‌هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی جدید در جنوب شهر قدس اشغالی را بشدت محکوم کرد.

رام الله با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد، هدف از این اقدامات صهیونیست‌ها، گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه و متصل کردن آن با یکدیگر و عمق اراضی اشغالی است تا از این طریق، «قدس را از محدوده فلسطینی خود به ویژه از سمت جنوب کرانه باختری اشغالی جدا کند».

خبرگزاری فلسطینی «صفا» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این مسئله، ضربه محکمی به اصل راهکار دو دولتی و فرصت‌های اجرای آن و بستن درها به روی هر فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین است که مستقل و دارای حاکمیت باشد.

در این بیانیه آمده است، رژیم صهیونیستی در تلاش است تا از فرصت باقی مانده برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر آمریکا استفاده کند و طرح‌های استعماری و توسعه‌طلبانه خود را اجرایی کند؛ طرح‌هایی که فرصت‌های صلح را از بین می‌برد.

بر اساس این بیانیه، چنین تصمیماتی نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر، «حتی یک لحظه از سیاست الحاق، شهرک‌سازی و انتقال شهرک‌نشینان صهیونیست و استقرار آنان در خاک فلسطین دست برنداشته است و به سیاستهای قدیمی خود ادامه می‌دهد و اراضی فلسطین را غارت می‌کند».

رام الله در پایان خاطر نشان کرد: «دیگر منتظر بیانیه‌های سنتی محکومیت نمی‌شویم که هیچ فایده‌ای ندارد و مانع از آن نمی‌شود که رژیم اشغالگر طرحهای خود را تکمیل کند... کشورهای جهان باید وارد مرحله بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر شوند».

انتهای پیام/ک