ایلام بیدار08:59 - 1399/08/26
ترامپ:

تخلفات انتخاباتی به بدترین شکل قانون اساسی آمریکا را متلاشی کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار رشته‌ توییت‌هایی تأکید کرد که تخلفات انتخاباتی به بدترین شکل قانون اساسی آمریکا را متلاشی و نقض کرد.

به گزارشايلام بيدار، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش بار دیگر با انتشار رشتویی، مدعی شد که تخلفات انتخاباتی به بدترین شکل، قانون اساسی آمریکا را متلاشی و نقض کرده است.

از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا، ترامپ تاکنون صراحتاً حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نشده است. 

ترامپ بار دیگر با متهم کردن رسانه‌های آمریکا به تلاش برای وانمود کردن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نوشت: «به چه دلیل رسانه‌های اخبار جعلی، به طور مداوم وانمود می‌کنند که جو بایدن، به ریاست‌جمهوری می‌رسد و حتی به طرف ما اجازه نمی‌دهند که نشان دهیم -که البته ما تازه آماده می‌شویم که نشان دهیم- چه طور قانون اساسی بزرگ ما را در انتخابات ۲۰۲۰ به بدترین شکل متلاشی و نقض کردند».

ترامپ در ادامه این پیام توییتری، به مجموعه‌ای از تخلفاتی که به نظر وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته تا مانع پیروزی وی در این انتخابات شود، اشاره کرد و نوشت: « قانون اساسی به شیوه‌ای مورد حمله قرار گرفت که هرگز پیش از این اتفاق نیافتاده بود! از شمار زیادی از ناظران انتخاباتی که از اتاق‌های شمارش آراء در بسیاری از ایالات ما، بیرون انداخته شدند، گرفته تا میلیون‌ها رأیی که دموکرات‌ها تنها به نفع دموکرات‌ها تغییر دادند، همچنین رأی‌دهی بعد از پایان زمان انتخابات و استفاده از نظام رأی‌گیری «دامینین» چپ افراطی‌ها (رأی‌گیری الکترونیکی) که در تگزاس و مکان‌های بسیار زیاد دیگری رد شده است زیرا خوب و ایمن نیست».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس با اشاره به این موارد بار دیگر تأکید کرد که آراء صندوق‌های پستی باید فاقد ارزش باشد و ادامه داد: «آنهایی که مسئول محافظت از قانون اساسی ما هستند، نمی‌توانند اجازه دهند که نتایج جعلی انتخابات پستی ۲۰۲۰ همچنان پابرجا باشد. جهان نظاره‌گر است!».

پیش از این نیز ترامپ با انتشار پیام‌هایی در صفحه توییتر خود، در حالیکه در ابتدا تأکید کرد که بایدن با تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده است، لحظاتی بعد اظهارات خود را پس گرفت.

وی در توییتی اینگونه نوشت: «جو بایدن رقیب دموکراتش فقط از دید رسانه‌های اخبار جعلی پیروز شده است. من هیچ چیز را واگذار نمی‌کنم! هنوز راهی طولانی در پیش داریم. این یک انتخابات متقلبانه بود».

علی‌رغم اظهارات ترامپ درباره تقلب در انتخابات، رسانه‌های آمریکایی مدعی هستند که وکلای ترامپ تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه به دادگاه‌ها ارائه نکرده‌اند.

ترامپ در حالی همچنان از پیروزی در انتخابات می‌گوید که تا کنون تلاش کارزار وی برای اثبات تقلب در دادگاه‌های آمریکا راه به جایی نبرده است و پایگاه تحلیلی پولتیکو روز شنبه هفته جاری گزارش کرد که تاکنون ۱۰ شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» روز جمعه پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ درباره بی‌نظمی و تخلف در انتخابات در دادگاههای مختلف آمریکا رد شده است.

انتهای پیام/ک