ایلام بیدار11:17 - 1399/08/05
نماینده کلیمیان ایران درمجلس:

توهین به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه با حمایت و هدایت دولت این کشور انجام می‌شود

نماینده کلیمیان ایران در مجلس با بیان اینکه توهین به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه با حمایت و هدایت دولت این کشور انجام می‌شود، گفت: در تورات همانند قرآن توهین به پیامبر دیگر ادیان اقدامی زشت دانسته شده و ایرانیان کلیمی توهین به پیامبر اسلام(ص) ‌را خلاف آموزه‌های دین‌شان می‌دانند و آن را محکوم می‌کنند.

به گزارشايلام بيدار، "همایون سامه یح نجف‌‌آبادی"، نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توهین به پیامبر اسلام(ص) در کشور فرانسه و حمایت دولت این کشور از این رفتار توهین‌آمیز گفت: این رفتار ناپسند و توهین‌آمیز به هیچ وجه با معیارهای آزادی بیان سنخیتی ندارد و یک توهین به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: یک اظهارنظر زمانی در چارچوب آزادی بیان تعریف می‌شود که خدشه‌ای به کسی وارد نکند و موجب بی‌احترامی به دیگران نشود که در این صورت نه آزادی بیان بلکه رفتار اهانت‌آمیز تلقی می‌شود.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس افزود: آنچه امروز در فرانسه اتفاق افتاد و ما شاهد توهین به پیامبر اسلام در این کشور بودیم، رفتار توهین‌آمیزی بود که متأسفانه با حمایت دولت فرانسه هم همراه بود.

سامه یح خاطرنشان کرد: ‌آزادی بیان تنها در فرانسه نیست بلکه در دیگر کشورها وجود دارد اما اینکه ما فقط در فرانسه به این گستردگی شاهد این رفتارهای توهین‌آمیز هستیم موضوعی است از جانب دولت این کشور حمایت و هدایت می‌شود و آنها به دنبال اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در سطح جهان هستند.

وی افزود: در کتاب تورات همانند قرآن، اهانت به پیامبران دیگر ادیان الهی اقدامی زشت عنوان شده و ایرانیان کلیمی نیز این رفتار اهانت‌آمیز نسبت به پیامبر اسلام را برخلاف آموزه‌های دین خود می‌دانند و آن را در کشور فرانسه محکوم می‌کنند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس در پایان گفت: این رفتار اهانت‌آمیز در فرانسه در واقع نادیده گرفتن تعداد قابل توجهی از مردم این کشور و حتی جهان یعنی مسلمانان است و این رفتار اهانت‌آمیز در واقع یک نوع ترور شخصیت به شمار می‌رود که اقدامی محکوم است.

انتهای پیام/ک