ایلام بیدار06:59 - 1399/08/05

یک نویسنده و وقف هزار متر زمین برای شهدای خان‌طومان

سعادتی نصیب این همرزم شهیدان شد تا پیکر مقدس گل سرسبد آنها که شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر بود را به نیابت از شهدای خان‌طومان برای تبرک و وداع به باغ شخصی «مصیب معصومیان» واقع در روستای بیشه بیاورند.

به گزارشايلام بيدار، مصیب معصومیان یار دیرینه و همرزم شهدای خان‌طومان، ۱۰۰۰ متر از ملک شخصی خود را به یاد رفقای شهیدش(شهدای خان‌طومان) وقف کرد. مصیب معصومیان که خود از یادگاران دفاع مقدس و برادر شهید نیز هست، یکی از مدافعان حرم در دفاع از حریم اهل‌بیت ؟عهم؟ در سوریه بود که می‌گوید از قافله شهدا جامانده است اما شاید حکمتش این باشد که دست به قلم بگیرد و بنویسد هر آنچه را با چشم خود به نظاره ایستاده است.

معصومیان قبل از اینکه اسمش در لیست مدافعان حرم قرار بگیرد، هشت اثر مکتوب از خاطرات شهدای جنگ تحمیلی را به رشته تحریر در آورده است اما بعد از اینکه توفیق سربازی در جمع مدافعان حرم را پیدا کرد، دست از نوشتن برنداشت و همه تلاش خود را به کار بست که خاطرات این شهدای مظلوم را هم به کتاب تبدیل کند. اولین کتابش را از خاطرات همرزمان شهید خودش از جمله محمد شالیکار، سیدرضا طاهر، محمود رادمهر، حسن رجایی‌فر شروع کرد که همه از شهدای خان‌طومان در حلب سوریه هستند تا سند افتخار حماسه‌آفرینی این سربازان مکتب اهل‌بیت؟عهم؟ در تاریخ بماند و به دست فراموشی سپره نشود.

حالا پس از سال‌ها چشم‌انتظاری در این روزها که پیکر تعدادی از شهدا را از خان‌طومان بازآوردند، سعادتی نصیب این همرزم و رفیق شهیدان شد تا پیکر مقدس گل سرسبد آنها که شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر بود را به نیابت از شهدای خان‌طومان برای تبرک و وداع به باغ شخصی «مصیب معصومیان» واقع در روستای بیشه بیاورند. نورانیت و افتخار این تشرف آنقدر زیاد بود که معصومیان نیت کرده و به یمن قدوم مبارک شهید رجایی‌فر هزار متر از این زمین را با ارزش مادی بالا، وقف شهدای خان‌طومان کرد و درآمد حاصل از آن را صرف این راه و شهدایش گردانید. ان‌شاء‌الله ثواب این عمل خیر، باعث شادی روح آن فقید و مادر مرحومه و برادر شهید ایشان شود.

تعدای از آثار مصیب معصومیان که به رشته تحریر درآورده است، از این قرار هستند:

 «از ام‌الرصاص تا خان‌طومان»؛ روایتی مستند و متقن از خاطرات سوریه که با خاطرات جنگ به رشته تحریر درآمده است؛ کتابی که در سال ۱۳۹۸ در میان ۴۰۰ اثر با محوریت 

مدافعان حرم، لوح زرین و دیپلم افتخار بهترین اثر را در جشنواره شهید همدانی در حوزه هنری تهران به خود اختصاص داد.

«طاهر خان‌طومان» خاطرات شهید سیدرضا طاهر هریکندی است که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده.

کتاب «شهید عزیز» و «دیده‌بان ۲۵» خاطرات فرمانده دلاور لشکر ۲۵ کربلا، شهید مدافع حرم محمود رادمهر است که به تازگی پیکرش به میهن اسلامیر بازگشته.

 کتاب «هفت روز دیگر» خاطرات شهید مدافع حرم محمد تقی سالخورده است.

کتاب «تعزیه دریا» خاطرات شهید مدافع حرم سید جواد اسدی است.

کتاب «حبیب لشکر» خاطرات شهید مدافع حرم سید جلال حبیب‌الله‌پور است.

کتاب «تخریبچی ۲۵» خاطرات شهید کریم رجب‌پور از شهدای دفاع مقدس بابل است که در شلمچه به شهادت رسیده.

کتاب «عهد کمیل» خاطرات همسر شهید مصطفی (کمیل) صفری‌تبار اهل بابل است که در سال ۱۳۹۰ توسط گروهک پژاک در منطقه سردشت به شهادت رسیده.

کتاب «حواله‌ عاشقی» خاطرات شهید مدافع حرم / حسن رجایی‌فر از شهدای خان‌طومان است که به تازگی پیکرش به میهن اسلامی بازگشته.

 کتاب «شکار مرغابی‌ها» خاطرات سردار شهید غلامعلی (جواد) نژاداکبر، فرمانده گردان صاحب‌الزمان در جنگ تحمیلی است.

گفتنی است که تمامی آثار معصومیان با محوریت مدافعان حرم توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده شده است.

انتهای پیام/ک