ایلام بیدار10:33 - 1399/08/04
استاندار ایلام:

قرارگرفتن دو شهرستان ایلام در ردیف ۴۳ شهر پرخطر کشور از نظر کرونا نگران‌کننده است

استاندار ایلام با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان های استان گفت: قرارگرفتن ۲ شهرستان ایوان و دره شهر در ردیف ۴۳ شهر پرخطر کشور از نظر کرونا نگران‌کننده است.

به گزارشايلام بيدار، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در هفته های اخیر شاهد شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در سطح استان هستیم که این موضوع برای ما نگران کننده است.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا به سمت خانواده ها رفته و وقتی در یک خانه فردی مبتلا می‌شود سایر افراد خانواده نیز مبتلا خواهند شد و آمارها رو به افزایش است.

استاندار ایلام با تاکید بر لزوم نظارت های بیشتر افزود: گشت ویژه کرونا وظیفه دارد فعال‌تر اقدام کرده و گزارش خود را در اسرع وقت اعلام کند و فرمانداران جدیت بیشتری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان‌ها داشته باشند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه وجود اکسیژن برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا حیاتی است، تاکید کرد: یکی از راه‌های اصلی درمان بیماران کرونایی اکسیژن‌ رسانی به این بیماران است که با توجه به افزایش مستمر بیماران بستری‌ شده کرونایی در این روزها، دانشگاه علوم پزشکی استان در اسرع وقت نسبت به حل این مشکل اقدامات لازم را برای خرید تجهیزات مورد نیاز فراهم کند.

وی خواستار نظارت های سختگیرانه‌تر در سطح استان توسط دستگاه های اجرایی ذیربط شد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در اکثر نقاط استان کمرنگ شده است، فرمانداران به صورت میدانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند و از هر راهی که صلاح می دانند برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل ها استفاده کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: تنها با توصیه نمی شود کرونا را مدیریت کرد در برخی موارد باید قانون اعمال شود، بر این اساس در ۲ شهرستان پرخطر ایوان و دره شهر از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته محدودیت ها (مشاغل دو، سه و چهار) اعمال می شود. 

وی ادامه داد: برخی افراد کرونایی با بی توجهی نسبت به سلامت دیگران، به راحتی در جامعه حضور می یابند، افرادی که تست کرونای آن ها مثبت بوده نباید در جامعه حضور می یابند بدون تردید با آن ها برخورد قضایی خواهد شد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه آرامستان یکی از مراکز انتشار بیماری کرونا است، افزود: انتظار می‌رود که وضعیت آرامستان شهرستان ها مدیریت شده و مسئولان ذیربط با ابزارهای موجود مانع از تجمعات در این مناطق شوند.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات نشان می‌دهد که کار مبارزه با ویروس کرونا خیلی جدی و با اهمیت شده و به حساس‌ترین مرحله خود رسیده و همه مردم و دستگاه‌های مسئول باید با جدیت پای کار بیایند.

استاندار ایلام افزود: تمام تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت ها با نظر و مشورت دانشگاه علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان در استان اتخاذ می شود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: نیاز ضروری امروز آگاه سازی بیشتر مردم از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی در فضاهای مناسب در سطح شهرها و در مکان های شلوغ و پرتردد است.

وی خواستار تشکیل پویش های مردمی جهت کمک های مومنانه و کمک برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های توسط رسانه ها شد و گفت: رسانه ها پویش همگانی نه به اجتماعات و آری به ماسک را در استان با هدف ترویج فرهنگ خودمراقبتی و نهادینه کردن ضرورت استفاده از ماسک راه‌اندازی کنند.

استاندار ایلام استفاده از ماسک را ساده‌ترین و موثرترین راهکار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: توصیه می‌شود افراد خود را نسبت به پوشیدن هر نوع ماسکی که در دسترس دارند، ملزم کنند.

سلیمانی دشتکی استفاده از ماسک را نشانه مسئولیت‌پذیری افراد عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک تاثیر زیادی بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد از همین‌رو اگر هم افراد جامعه خود را مقید به پوشش ماسک کنند، می‌توان گام موثری در مهار این ویروس برداشت.

انتهای پیام/ک