ایلام بیدار00:05 - 1399/08/01
استاندارایلام؛

پنج درصد جمعیت عشایری کشور در ایلام زندگی می کنند

استاندار ایلام با اشاره به شناسایی ۱۱ هزار خانوار عشایر در استان ایلام، گفت: ۵ درصد جمعیت عشایری کشور در ایلام زندگی می کنند.

به گزارشايلام بيدار،قاسم سلیمانیدشتکیاستاندار ایلام  در دیدار بهراممیراخورلیمعاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری کشور در محل استانداری ایلام اظهار کرد: حدود ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار عشایری در قالب ۱۲ ایل با جمعیت ۶۰ هزار نفر در استان ایلام حضور دارند که ۱۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وجود دو میلیون ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان، افزود: از این مقدار یک میلیون و ۴۰۰ هزارراس مربوطبه عشایر است که ۶۵ درصد جمعیت دامی استان را شامل می‌شود.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام بیش از پنج درصد جمعیت عشایری کشور را داراست درحالی کهدر توزیع اعتبارات و تخصیص بودجه حدود ۲.۵ درصد به استان بودجه اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه خواستار افزایش اعتبارات امور عشایری استان شد و افزود: عشایر ایلام در دوره‌هایمختلفبه خوبی دین خود را بهنظامو انقلاب کشور به ویژه در دفاع از مرزهای کشور ادا کرده‌اند و لازم است اعتبارات عشایر استان به نسبت جمعیت و محرومیت استان افزایش یابد.

سلیمانیدشتکیدر ادامه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با امور عشایری استان شد و گفت: باید از ظرفیت عشایر در بخش‌هایمختلفبه ویژه حفظ محیط زیست و منابع طبیعیبه نحومطلوبی استفاده شود.