ایلام بیدار00:36 - 1399/07/30
فرماندارسیروان؛

دهیاران سیروان موظف به ممانعت از برگزاری مراسم‌های جشن و عزا شدند

رحیمی مقدم گفت: دهیاران شهرستان باتوجه به اینکه عمده بافت زیستی این منطقه روستانشین است، موظف هستند از برگزاری هرگونه تجمع برای برگزاری مراسم‌های عزا یا عروسی در روستای محل خدمت خود ممانعت کنند.

به گزارشايلام بيدار،"جواد رحیمی مقدم"،فرماندار سیروان گفت:از همه دهیاران خواسته شده است که برای دفن و ترحیم تمامی اموات فقط تعداد بسیار محدودی از بستگان نزدیک متوفی در آرامستان حضور یابند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم ختم در مسجد یا محل سکونت فرد متوفی ممنوعیت دارد و دهیاران باید از برگزاری هرگونه مراسم ختمی در روستا ممانعت کنند.

رحیمی مقدم با توجه به اتمام ماه صفر در مورد ممنوعیت اجرای مراسم های جشن و عروسی هم تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا تجمع مردم برای برگزاری مراسم عروسی و جشن ممنوع بوده و اینگونه مراسم ها باید فقط با حضور خانواده های طرفین و با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی برگزار شود.

وی افزود: به همه دهیاران ابلاغ شده است در صورت عدم مشارکت مردم و صاحبان جشن و عزا مبنی بر حضور حداقلی بستگان نزدیک در مراسم، از قوای قهریه نیروی انتظامی استفاده کنند.

وی گفت: بخشداران موظف هستند به صورت هفتگی با حضور همه دهیاران تابعه خود ستاد هفتگی کرونا را برگزار و جدیدترین دستورالعمل ها را به دهیاران ابلاغ کنند.

رحیمی مقدم اضافه کرد: نیروهای شبکه بهداشت شهرستان به طور جدی در حال رصد وضعیت شهرستان و تمام روستاهای تابعه هستند و در این پیگیری ها آموزش های لازم را به مردم برای مقابله با کرونا ارائه می دهند.

وی یادآور شد: همچنین دستگاه های حمایتی چون بهزیستی، بنیادشهید، کمیته امداد و هلال احمر اقلام بهداشتی چون ماسک را در بین جامعه هدف خود توزیع می کنند و در کنار توزیع این اقلام، آموزش های لازم در خصوص کرونا را برای آنها بازگو می کنند.