ایلام بیدار10:06 - 1399/07/27

پتاس، اولین آبشار نمکی جهان

آبشار نمکی پتاس، در نزدیکی خور و بیابانک قرار گرفته و یکی از جاذبه های طبیعی به شدت زیبای ایران است که شاید آنچنان که باید تا به حال معرفی نشده است که ما قصد داریم شما را با این مکان دیدنی آشنا کنیم.

به گزارشايلام بيدار، آبشار نمکی پتاس با ارتفاع ۲۵ متر در شمال مجتمع معدنی پتاس در ۴۰ کیلومتری شرق شهرستان خور و بیابانک (شهرستان خور و بیابانک که در ۲۹۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است) و در دهکده نمکی توریستی پتاس واقع شده است. آبشار نمکی پتاس در فاصله ای بسیار نزدیک به یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی ایران یعنی کویر مصر قرار گرفته است. این آبشار اولین آبشار نمکی جهان محسوب می‌شود

 

ارتفاع آبشار نمکی پتاس، ۲۵ متر است و در شمال مجتمع معدنی پتاس در استان اصفهان قرار گرفته است. نورپردازی آبشار در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن باعث می شود که زیبایی‌های بصری این آبشار بیش از پیش به چشم هر بیننده‌ای جلوه‌گری کند.

 

آبشار نمکی پتاس,پتاس,اولین آبشار نمکی جهان

عکس آبشار نمکی پتاس

 

بهترین زمان سفر به آبشار نمکی پتاس:

بهترین زمان برای سفر آبشار نمکی پتاس، فصل پاییز و مخصوصا زمستان است.

 

بعد از دیدن آبشار پتاس، شب در کجا بمانیم؟

در اطراف این آبشار، یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری آن و با فاصله از دو شهر خور و بیابانک شکل گرفته که موجبات آرامش و رفاه کسانی که به این منطقه زیبا سفر می کنند را فراهم می آورد. در این دهکده بسیاری از چیزهایی که می بینید سفید و درخشان است. از سوئیت ها گرفته تا طراحی داخلی بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها، که یادآور درخشانی از نمک است.

 

آبشار نمکی پتاس,پتاس,اولین آبشار نمکی جهان

آبشار نمکی پتاس

 

جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار پتاس:

دریاچه نمک خور:

دریاچه نمک خور، از مهم‌ترین دریاچه‌های نمکی ایران به حساب می‌آید. دریاچه نمک خور، یکی از بزرگ‌ترین منابع استخراج پتاس در جهان است.  

 

آبشار نمکی پتاس,پتاس,دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور

 

روستای عروسان:

یکی از زیباترین نخلستان‌های روستا‌های ناحیه خور و بیابانک می باشد.  این روستا دارای چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی است. روستا به دلیل داشتن دشت‌های شنی روان و گسترده و آسمانی در دل کویر با غروبی نارنجی رنگ و شبی با ستارگانی درخشان و سکوت بی‌نظیری که در آن وجود دارد، آرامشی بی‌بدیل دارد.

 

آبشار نمکی پتاس,پتاس,روستای عروسان

روستای عروسان

 

کویر مصر:

کویر مصر در مرز دریاچه‌ی نمک خور، یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود. کویر مصر تا اندازه ای زیبا هست که بتوان راحت روزها را در آن گذراند و باز هم تشنه ی زیبایی هایش ماند. تپه های ماسه ای زرد رنگ و رمل ها، دیدنی ترین بخش کویر مصر است.

 

آبشار نمکی پتاس,پتاس,کویر مصر

کویر مصر

 

روستای گرمه:

روستای گرمه، روستای زیبا و دیدنی، جاذبه‌های بی‌شماری دارد که باعث شده جهانگردان فراوانی از اکثر مناطق جهان برای دیدن این جاذبه‌ها به گرمه روی آورند. گرمه، قدمت چندین هزار ساله دارد.

 

 

آبشار نمکی پتاس,پتاس,روستای گرمه

روستای گرمه

انتهای پیام/