ایلام بیدار10:13 - 1399/07/24
امام جمعه ایلام:

فاصله توسعه ایلام با استان‌های برخوردار بسیار زیاد است

امام جمعه ایلام گفت: سطح محرومیت ها در استان ایلام همچنان بالا بوده و فاصله و شکاف توسعه ای بین این استان و استان‌های برخوردار کشور بسیار زیاد است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام الله نور کریمی تباردر دیدار با رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: با اینکه دوری از مرکز و خسارت‌های جنگ ساله و عدم بازسازی کامل این استان در پس از جنگ محرومیت‌های این استان را مضاعف کرده است اما هم اکنون نیز توجه به این استان در حد انتظارات نیست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کمیته امداد از جمله دستگاه‌هایی است که حضور بسیار موفقی در استان ایلام دارد و خدمات این نهاد در زمینه ساخت و تأمین مسکن نیازمندان، اشتغال و کارآفرینی و خدمات حمایتی به خوبی مشهود است که نمونه آن افتتاح بیش از ۱۲۰ واحد مسکونی نیازمندان این استان در شهرستان‌های دهلران و چرداول در این سفر بود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: به رغم محرومیت‌های زیادی که در این استان وجود دارد ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز در این استان در زمینه‌های گوناگون وجود دارد که امیدواریم این ظرفیت‌ها با کمک مسئولان زمینه‌های توسعه این استان را سبب شوند.

کریمی تبار با عنوان اینکه امداد در زمینه‌های اشتغال در دورترین مناطق استان ایلام اقدام به کارآفرینی و تولید شغل برای نیازمندان کرده است، افزود: ایجاد شغل و درآمد هم اکنون مهم‌ترین نیاز مردم استان ایلام و خصوصاً قشر جوان است که امیدواریم کمیته امداد همچنان در این زمینه توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.

وی با عنوان اینکه کمیته امداد در زمینه ساخت مسکن نیز اقدامات جهاد گونه انجام داده و مشکل مسکن نیازمندان را به حداقل رسانده است، تصریح کرد: انتظار ما از امداد این است در مناطق روستایی در کنار ساخت مسکن برای محرومان ساخت فضاهای اشتغال و محل کسب و کار را نیز در نظر داشته باشد.

 

انتهای پیام/ر