ایلام بیدار12:40 - 1399/07/23
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره):

۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کشور واگذار شد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شش ماهه نخست سال جاری به مددجویان سراسر کشور واگذار شد.

به گزارشايلام بيدار، "سیدمرتضی بختیاری"، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه آیین بهره‌برداری از ۱۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان دهلران گفت: امسال ۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در کشور کلنگ‌زنی که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در کشور تحویل مددجویان شده است.

وی یکی از برنامه‌های کمیته امداد در کنار اشتغال و خودکفایی را بحث مسکن مددجویان عنوان کرد و یادآور شد: ۲ هزار واحد مسکن سهم استان ایلام است که قرار است بنیاد مسکن ۹ ماهه تحویل دهد و تسهیلات آنها از طریق کمیته امداد و سازمان برنامه بودجه تخصیص می‌دهد و بنیاد مسکن نیز برای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از کلنگ‌زنی ۳۰۰ واحد مسکن برای مددجویان استان ایلام در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: این ۳۰۰ واحد هم توسط کمیته امداد و خیرین و سازمان برنامه و بودجه تکمیل می‌شوند.

بختیاری افزود: در کشور ۲۱۹ هزار خانوار مددجوی مستاجر داریم که با توجه به تلاش‌ها، رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بنا داریم مددجوی تحت حمایت با اولویت یتیم‌ها و خانوارهای سه نفر به بالای مستاجر در سراسر کشور نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: در هر استان طبق مصوبه و مجوز بانک مرکزی یک صندوق ولایت داریم که در مجوع ۳۳ صندوق ولایت در کشور وجود دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به  ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در سال جاری، گفت: با این تسهیلات برای ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

بختیاری افزود: سال گذشته در استان ایلام برای اشتغال چهار هزار نفر، هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بکار گرفته شد.

وی یادآور شد: امسال برنامه پنج هزار شغل در استان ایلام با تسهیلات هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که اگر تا آذرماه محقق شود تسهیلات بیشتر برای اشتغال بیشتر به استان اختصاص داده می‌شود.

وی در خصوص آمار خودکفایی توسط کمیته امداد در کشور نیز گفت: از سال ۷۴ تا سال ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانوار بخاطر خودکفایی از حمایت امداد خارج شده‌اند که اگر این آمار همچنان تحت حمایت بودند باید سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می‌شد.

وی توانمندسازی را از ماموریت‌های کمیته امداد برشمرد و افزود: اشتغال، مسکن و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش و روی پای خود ایستادن از ارکان توانمندسازی است که رکن سوم موجب موفقیت ۲ رکن دیگر می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۱۵ واحد مسکن مددجویان دهلران گفت: مددجوی فاقد مسکن در شهر دهلران نداریم و در اینجا از حمایت استاندار ایلام، فرماندار دهلران، ائمه جمعه،سپاه پاسداران، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قدردانی می‌کنم.

 

انتهای پیام/س