ایلام بیدار12:48 - 1399/07/22
اظهارات متفاوت یک اصلاح طلب درباره گزینه‌های ریاست جمهوری؛

خنده دار است که جهانگیری بخواهند کاندیدا شود/ عارف که کلا اوت است/ محسن هاشمی در شورای شهر کار خاصی نکرد/هیچ اصلاح‌طلب عاقلی با لاریجانی ائتلاف نمی‌کند

آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!

به گزارشايلام بيدار، ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ششم که پیش تر در اظهاراتی متفاوت از بهانه جویی های اصلاح طلبان و البته دولتی ها درباره کمبود اختیارات رئیس جمهور، نه تنها این ادعا را غیر قابل قبول دانسته، بلکه اختیارات رئیس قوه مجریه را زیاد توصیف کرد و گفته بود «اول اختیارات را می‌دیدند بعد کاندیدا می شدند».


قوامی همچنین در دیگر گفتگوی رسانه ای خود که به تازگی انجام شده هم به گلایه شدید مردم از اصلاح طلبان اذعان داشته و گفته بود: «هرجا که می‌رويم مردم می‌گويند روحانی پدرمان را درآورد».

در همین حال، امروز قوامی در گفتگویی که با سایت اصلاح طلب نامه نیوز پیرامون گزینه های محتمل اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 داشته، نکات جالبی را بر زبان آورده است. البته که وی همچون گذشته و خوش خیالانه تنها گزینه مطلوب اصلاح طلبان را سیدمحمد خاتمی عنوان کرده است! قوامی حتی قبلا گفته بود به خاطر حمایت خاتمی از روحانی، او هم از روحانی حمایت کرده و انتخاب روحانی، انتخاب بین بد و بدتر بوده است!


به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:

*آقای جهانگیری در این هشت سال چه کرده که حالا دوباره کاندیدا شود؟! دلار شده ۳۱ هزار تومان. واقعا خنده دار است که بخواهند کاندیدا شود و فکر کند که مردم نمی‌گویند شما در این مدت چه کردی که به خاطر آن به شما رای بدهیم.

*محسن هاشمی هم در شورای شهر کار خاصی نکرد و مردم عملکرد ویژه‌ای از او ندیدند. هیچ تحولی در تهران که مردم را راضی نگه دارد ندیدیم. شما خبرنگاران اگر دیدید به ما هم بگویید.
 
*عارف که دیگر هیچ. او کلا اوت است. عارف با عملکردی که در مجلس دهم داشته است کسی او را قبول ندارد. به نظر من عارف عاقل‌تر از آن است که کاندیدا شود. 
 
*آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!
 
*این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه سورنا ستاری، معاون علم و فناوری رئیس جمهور چقدر برای کاندیداتوری و موفقیت در انتخابات شانس دارد، گفت: «او را نمی‌شناسم».
 
*تنها گزینه مورد تایید قوامی محمدرضا خاتمی بود و گفت: «به نظر من اگر آقای خاتمی بیاید و تایید صلاحیت هم بشود، گزینه بسیار بسیار خوبی است».
 
*این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان ممکن است که راضی به ائتلاف با علی لاریجانی شوند، نیز گفت: «هیچ اصلاح‌طلب عاقلی با آقای علی لاریجانی ائتلاف نخواهد کرد».

شایان ذکر است عقاید قوامی درباره گزینه های اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری -به غیر از ارادت به خاتمی- تقریبا همانی است که در سطح جامعه وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از تریبون داران اصلاح طلب با توجه سلایق، علایق و البته تعلقات حزبی که دارند روزانه به نفع یکی از این گزینه های محتمل کاندیداتوری به تمجید و فضاسازی رسانه‌ای می پردازند.