ایلام بیدار07:20 - 1399/07/21
روایتی از پرورش گیاهان زینتی که منجر به اشتغال می شود؛

راه اندازی کسب وکار با پرورش کاکتوس/ وقتی گیاهان زینتی چرخ تولید را می گردانند

جوان چرداولی با پرورش کاکتوس توانسته کسب وکار خانگی ایجاد کرده و به صورت تخصصی در زمینه گیاهان زینتی کار کند وهمزمان اشتغال هم ایجاد کند.

به گزارشايلام بيدار، امروز برای دستیابی به پیشرفت و همچنین توسعه از هیچ تلاشی نباید دریغ کرد و از تمام ظرفیت ها استفاده کرد کشورهایی که امروز به پیشرفت و موفقیت دست پیدا کرده اند در واقع از توان داخل و تولید استفاده کرده‌اند تا به خودکفایی رسیده اند.

شناسایی استعدادها و ظرفیت های موجود و همچنین استفاده بهینه از آن ها همراه با اتخاذ سیاست های مناسب و جلوگیری از واردات بی رویه از جمله عوامل مهمی هستند که می‌توانند به تولید کمک کند، در واقع کمک به تولید یعنی کمک به پیشرفت و آبادانی کشور و این باعث می شود تا بتوانیم به چیزهایی دست پیدا کنیم که دیگرنیازی به  سایر کشورها نخواهیم داشت.
 
ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های ویژه و استعدادهایی است که اگر به درستی از آنها استفاده شود قطعاً نتایج شگفت انگیزی را به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود تا از توافقات ای مانند برجام و چشم دوختن به کشورهای غربی بی‌نیاز شویم.
 
پرورش گل و گیاه یک صنعت است که با استفاده از آن می توان تولید و اشتغال را به همراه داشت حمزه شریف زادی یکی از جوانان چرداولی است که در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول توانسته با تولید و پرورش کاکتوس اشتغال ایجاد بکند.
 
 
پرورش 50 نوع کاکتوس
 
"حمزه شریف زادی"  کارآفرین چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت : به گیاهان و گل علاقه  ویژه‌ای داشته و بعد از تحقیقات و فهمیدم که پرورش کاکتوس دارای شرایط خاصی است که با آن علاقمند شده و به فکر پرورش کاکتوس افتادم.
 
وی اظهارکرد: بعد از لاغری به پرورش کاکتوس پیدا کردم تغییر رشته داده و اکنون ترم آخر کارشناسی ارشد گیاهان زینتی را در دانشگاه می گذرانم.
 
شریف زادی در ادامه گفت: در این  گلخانه بیش از ۵۰ نوع کاکتوس  از جمله استاپیلیا،  پایه خیاری ،  استوپی نو و... پرورش داده می شود.
 
 
تنها پرورش دهنده  کاکاتوس به صورت تخصصی در ایلام
 
این جوان چرداولی خاطر نشان کرد: پرورش و تولید  کاکتوس به صورت تخصصی در ایلام  انجام نشده بود و همین کار رو شروع کردم و دو تا کاکتوس شده یک گیاه با دو تا شکل متفاوت با هم دارن زندگی میکنند.
 
شریف زادی بیان داشت: از طریق فضای مجازی محصولات این گلخانه به فروش می رسد که با استقبال مردم مواجه شده است.
 
این کارآفرین چرداولی عنوان کرد: کاکتوس ها هفته‌ای را ۱۰ روز به آب احتیاج دارند و مصرف آنها حتی به اندازه دو تا درخت هم نیست.
 
شریف زادی تصریح کرد: هر خانه ای در روستا می تواند این کار را انجام دهد و علاوه بر عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد ، بازدهی مناسبی داشته نمی تواند اشتغال ایجاد کند.
 
در همین فضاهای کوچک خانگی می‌توان خالق ایده‌های بزرگ بود ایده هایی که با خلاقیت می تواند منجر به اشتغال و درآمد باشد.
 
 
 
 
انتهای پیام/ر