ایلام بیدار05:03 - 1399/07/20
مدیرفرودگاه ایلام خبر داد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی ترمینال جدید فرودگاه ایلام

محمد جوادیگانه گفت: عملیات اجرایی ساخت ترمینال جدید این فرودگاه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

به گزارشايلام بيدار،"محمدجواد یگانه "،مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای ۶ هزار متر مربع با اعتبار ۲۳٠ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: تلاش پیمانکار مربوطه این است که تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته به دستور استاندار و همکاری مدیرکل منابع طبیعی استان، حدود ۱۰ هزار مترمربع از اراضی در اختیار منابع طبیعی، تملک شد که به ساخت سایت NDB اختصاص یافت، یادآور شد: این سیستم کمک ناوبری هواپیما در ارتفاعات جوزانه وند شهر ایلام نصب شده و در انتظار فلایت چک جهت تایید نهایی و بهره برداری است.

یگانه تاکید کرد: در راستای بالا بردن کیفیت ارسال و دریافت پیام بین برج مراقبت و پروازهای ورودی به فرودگاه یک دستگاه فرستنده گیرنده در ارتفاعات کوه مانشت در ۱۰ کیلومتری فرودگاه توسط اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد: همچنین امسال طبق پیش بینی و برنامه زمان بندی شده حدود ۱۰ کیلومتر جاده حفاظتی فرودگاه به دوربین مداربسته مجهز خواهد شد.

جابجایی ۴۹ هزار مسافر از فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ۴۹ هزار مسافر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه ایلام در نیمه نخست سال جاری جابجا شدند.

یگانه افزود: در این مدت ۷۸۴ سورتی پرواز (نشست و برخاست) از طریق این فرودگاه به مقصد تهران و بالعکس انجام شده است.

وی اضافه کرد: هرروز عملیات ضدعفونی کردن محیط های خاص فرودگاه انجام می‌شود و همه افرادی که قصد مسافرت هوایی( ورود و خروج) را دارند ملزم به نصب ماسک و استفاده از مواد ضد عفونی آنتی سپتیک هستند.

 

انتهای پیام/الف