ایلام بیدار13:43 - 1399/07/19
استاندار ایلام:

ایلام رتبه سوم بهبود بیکاری را کسب کرد

استاندار ایلام گفت: استان ایلام از رتبه هفت کشور به رتبه سوم بهبود بیکاری کشور ارتقا یافته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام از کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان امسال خبر داد و گفت: در آخرین گزارش رسمی مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری، نرخ بیکاری استان ایلام را ۶.۲ درصد اعلام کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۸.۷ درصد بود ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده و از رتبه هفت کشور به رتبه سوم بهبود بیکاری کشور ارتقا یافته است.

وی در ادامه به مقایسه وضعیت بیکاری استان به نسبت سه ماهه بهار سال جاری پرداخت و گفت: در حالی که در سه ماهه بهار امسال نرخ بیکاری استان ۶.۵ درصد بود در سه ماهه تابستان امسال با ۰.۳ درصد به ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

سلیمانی‌دشتکی نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری را ۳.۳ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: درحالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور در سه ماهه تابستان امسال عدد ۹.۵ درصد را نشان می‌دهد این عدد در استان ایلام ۶.۲ درصد است.

وی افزود: در حالی که وضعیت نرخ بیکاری میانگین کشوری از ۱۰.۵ درصد در تابستان سال گذشته به ۹.۵ درصد در تابستان امسال یک درصد کاهش را نشان می‌دهد در استان ایلام این وضعیت از ۸.۷ به ۶.۲ درصد بوده که ۲.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این نشان دهنده روند مطلوب‌تر کاهش بیکاری در استان به نسبت میانگین کشوری است.

استاندار ایلام در پایان گفت: نرخ بیکاری استان که در قبل از دولت تدبیر و امید از ۱۷.۶ درصد به ۱۲.۶ دهم درصد در پایان دولت یازدهم رسیده بود، امروز در سه ماهه تابستان سال جاری به ۶.۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده و از رتبه ۳۱ کشور در قبل از دولت یازدهم به سوم بهبود وضعیت بیکاری کشور در دولت دوازدهم رسیده است.

 

انتهای پیام/س