ایلام بیدار13:38 - 1399/07/19
ظریف:

ایران از توقف درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی به سوی صلح استقبال می‌کند

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در توییتی نوشت ایران از توقف درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی به عنوان گامی به سوی صلح استقبال می‌کند.

به گزارشايلام بيدار، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در توییتی از توقف درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی استقبال کرد. 

ظریف در این خصوص نوشت: ایران از توقف درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی به عنوان گامی به سوی صلح استقبال می‌کند. ما از همسایگان خود جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهیم که بر اساس احترام به قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی در گفت‌وگوهای جدی شرکت کنند. از تلاش‌های سازنده همسایگان روس خود قدردانی می‌کنیم. 

 

 

دولت روسیه بامداد شنبه اعلام کرد که وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از مذاکراتی در مسکو، بر سر آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» توافق کرده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه‌جانبه روز جمعه در مسکو که ۱۰ ساعت به طول انجامید، با قرائت بیانیه مشترک این نشست گفت بر اساس توافق طرفین، آتش‌بس در قره‌باغ از ظهر روز شنبه دهم اکتبر آغاز خواهد شد.

در همین حال، امروز منابع خبری از اجرایی شدن آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» بعد از توافق شکل گرفته میان جمهوری آذر‌بایجان و ارمنستان خبر داده‌اند. 

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۳ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز و سپس به داخل شهرها کشیده شد.

شامگاه پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برای گفت‌وگو بر سر مناقشه قره‌باغ به مسکو دعوت کرد. 

انتهای پیام/